Den här lilla saken har triggat prylb-gen i mig. Nån som har testat den:TVix M-3000U Digital Jukebox för hårddisk 3,5" max 400GB (Hårddisk ingår ej!). Har tex inte lyckat räkna ut om operativsystemet går att uppdatera men jag tror den tar dvd-imgfiler


http://www.jmedata.se/start.asp?sto...p||dept_id=||itemno=23221
 
m...jo dom är rätt trevliga små saker om man vill kunna flytta på sina filmer :)

I senaste M3(bästa tidningen för oss pryl-nördar) så testar dom faktiskt 2st olika apparater, dock inte den som du länkade till. sidan 80-81 ifall ni får lust att springa iväg till en butik å drägla :)

/Hylsan
 
Jaha. Men om man använder den i hemmet kommer man fortfarande att behöva en DVD-spelare för lös media. Känns väl inte så klockrent?
 
ja allt är relativt naturligtvis. Vill man ha en lösning med allt-i-ett så funkar den inte så bra onekligen. Har man dock en dvd-spelare(som väldigt många har) men inte orkar dra långa sladdar från datorn lr så, så är det en helt annan femma om dess värde :)

själv är jag ju mer inne på "pinnacle"-lösningen då jag inte tycker om att hålla på å flytta grejjer etc från min server(som har dvd-spelare ;) )

/Hylsan
 
Nja, om man varken kan streama eller spela 'hårda' media på den har jag svårt att hitta användning för den. En kringresande DJ tycker förmodligen annorlunda....
 
Jag kör med en archos med 80gb som en backup
till datorn.

http://www.archos.com/

Fördelen med denna är att jag kan använda den
till många för mig bra saker :

- som en enorm lagringsplats för digitalfoto på resor
- att kunna se film på långa annars tråkiga resor
- att kunna ta med ett gäng filmer / mp3 filer till
sommarstugan / spanien ( film nära dvd-kvalilitet )
- spela in från valbar källa : tv - serier i Usa t.ex
intressanta tv-program var jag än befinner mig -
spela in från dvd'n eller datorn hemma
- använda som pda - manager
- som tranportör av datafiler/program till
sommarstugan / spanien m.m

För mig är denna lilla hårdiskmaskin fantastisk!.
kan verkligen rekommendera denna för någon
som har liknande behov som jag :)
 
Och vad kostar ett sådant litet underverk ?
 
Gutch@ skrev:
- spela in från valbar källa : tv - serier i Usa t.ex
 intressanta tv-program var jag än befinner mig -
 spela in från dvd'n eller datorn hemma
Just den finessen känns lite krystad. Har du verkligen anänt den analoga ingången?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.