Enklaste alternativet är att ta ett lite större borr och försänka skruven en bit i regeln. Exakt hur mycket som behövs får du prova dig fram men regel+gips blir nästan 60 mm, sen sitter inte gängan dikt an på baksidan heller så där tillkommer ytterligare några millimeter, totalt kanske 65 mm? Har du en 50 mm skruv behöver du alltså försänka minst 15mm.

Alternativ två är att köpa längre skruv, det finns hos riktiga bygghandlare. Essve säljer M4x80 och M5x100. Om det inte räcker eller om de inte går att få tag på kan man kapa till en bit gängstav från Biltema och sätta på en mutter.

• Gilla
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
Nu ger jag upp. Jag kan inte ens få upp en jävla regel utan att faila totalt. Jag har köpt olika mollys, till och med sorts träskruvsmollyvariant som inte skulle gå att misslyckas med (enligt han i affären), jag har försökt med ALLT. Regeljäveln vill inte fästa. Det går inte. Hur jävla kass får man vara? Hur förseglat också. Den vill inte fästa!

Själva gängan hamnar rätt så långt in som någon skrev ovan: Metall expanderbult ovanför illustration av montering i betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det för regel du vill fästa i en gipsvägg? Vad ska den vara till? Känner du att skruven tar gänga när du skruvar in den?

Kieron Kieron skrev:
Vad är det för regel du vill fästa i en gipsvägg? Vad ska den vara till? Känner du att skruven tar gänga när du skruvar in den?
Ja, den vidgade sig. Men regeln vägrade sätta sig ändå

M Förstagångsköparen skrev:
Ja, den vidgade sig. Men regeln vägrade sätta sig ändå
Ok. Om du skruvar i skruven så den precis tar gäng utan regeln, hur långt ut sticker den då från väggen och sitter den fast så du inte kan dra ut den något?

• Gilla
7ender
  • Laddar…
Asså det kliar i hela mig!!!!! Bor du runt gbg så vill jag fan komma och kika (fixa det) på det!!!

Jag har nog satt 5000 mollyplugg... har stött på.det mesta... men detta känns suspekt??

E gängorna kassa på pluggen kanske?

Har du dragit åt skruven i pluggen med endast skruven tills den nypit åt? Så vi (du) iaf vet att den inte e kass?

Pear4Life Pear4Life skrev:
Asså det kliar i hela mig!!!!! Bor du runt gbg så vill jag fan komma och kika (fixa det) på det!!!

Jag har nog satt 5000 mollyplugg... har stött på.det mesta... men detta känns suspekt??

E gängorna kassa på pluggen kanske?

Har du dragit åt skruven i pluggen med endast skruven tills den nypit åt? Så vi (du) iaf vet att den inte e kass?
Bor i Blekinge:rofl:. Inget fel på Mollyn. Men regeln vägrar fästa sig

Bor i Blekinge:rofl:. Inget fel på Mollyn. Men regeln vägrar fästa sig
Men når skruven in till gängorna då?

Hur lång skruv har du?

D
Köp gipsankare istället

zarkov zarkov skrev:
Men når skruven in till gängorna då?

Hur lång skruv har du?
Ja den gör det!

Jag köpte en sån här också, men skruven ville inte ens fästa sig utan regel.

• Förpackning med väggfästen, skruv, skruvmejsel, borr, tång, och hammare på arbetsbänk. Verktyg och fästmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du skruvar i skruven i pluggen utan regel, sitter den kvar då eller glider den ut om du drar lite i den?

Är det skruvarna på bilden du använt till mollypluggarna?

zarkov zarkov skrev:
Om du skruvar i skruven i pluggen utan regel, sitter den kvar då eller glider den ut om du drar lite i den?

Är det skruvarna på bilden du använt till mollypluggarna?
Ja då går den i pluggen. Och sitter kvar. Nej det är skruvarna jag fick med mollyn som jag använde.

Ja då går den i pluggen. Och sitter kvar. Nej det är skruvarna jag fick med mollyn som jag använde.
Och hur lång är skruven du fick med?

zarkov zarkov skrev:
Och hur lång är skruven du fick med?
74!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.