16 605 läst ·
38 svar
17k läst
38 svar
Mollyplugg vill inte fästa i gipsvägg
Enklaste alternativet är att ta ett lite större borr och försänka skruven en bit i regeln. Exakt hur mycket som behövs får du prova dig fram men regel+gips blir nästan 60 mm, sen sitter inte gängan dikt an på baksidan heller så där tillkommer ytterligare några millimeter, totalt kanske 65 mm? Har du en 50 mm skruv behöver du alltså försänka minst 15mm.
Alternativ två är att köpa längre skruv, det finns hos riktiga bygghandlare. Essve säljer M4x80 och M5x100. Om det inte räcker eller om de inte går att få tag på kan man kapa till en bit gängstav från Biltema och sätta på en mutter.
Alternativ två är att köpa längre skruv, det finns hos riktiga bygghandlare. Essve säljer M4x80 och M5x100. Om det inte räcker eller om de inte går att få tag på kan man kapa till en bit gängstav från Biltema och sätta på en mutter.
Nu ger jag upp. Jag kan inte ens få upp en jävla regel utan att faila totalt. Jag har köpt olika mollys, till och med sorts träskruvsmollyvariant som inte skulle gå att misslyckas med (enligt han i affären), jag har försökt med ALLT. Regeljäveln vill inte fästa. Det går inte. Hur jävla kass får man vara? Hur förseglat också. Den vill inte fästa!
Asså det kliar i hela mig!!!!! Bor du runt gbg så vill jag fan komma och kika (fixa det) på det!!!
Jag har nog satt 5000 mollyplugg... har stött på.det mesta... men detta känns suspekt??
E gängorna kassa på pluggen kanske?
Har du dragit åt skruven i pluggen med endast skruven tills den nypit åt? Så vi (du) iaf vet att den inte e kass?
Jag har nog satt 5000 mollyplugg... har stött på.det mesta... men detta känns suspekt??
Har du dragit åt skruven i pluggen med endast skruven tills den nypit åt? Så vi (du) iaf vet att den inte e kass?
Bor i BlekingePear4Life skrev:
Asså det kliar i hela mig!!!!! Bor du runt gbg så vill jag fan komma och kika (fixa det) på det!!!