Hej!
Vi är sugna på att bygga mölle från A-hus eller solvik618 från Trivselhus. Är det någon som kan maila bilder?

Tack!

/ Niclas och Johanna

Hej,
tycker också att Solvik 618 är ett fint hus, men kanske lite dyrt för vår del, jag har fått en prisuppgift på ca 1,7milj. nyckelfärdigt. Vet ni något om vad som är standard hos Trivselhus? alltså vad som ingår och inte?
:) /Jess.

Lyfter upp den här tråden eftersom jag också skulle vilja veta vad som ingår som standard i Trivselhus

Vi bygger Solvik 618 ;D och jag kan säga vad gäller standard att i princip ALLT ingår!
Vi har valt att göra jobbet själv på övervåning men köper själva materialsatsen av Trivselhus. Materialsats för hela huset går på 1.1 miljon. Sen tillkommer entreprenadkostnader, och dessa varierar naturligtvis. Våra går på drygt 800 000:-. Överlag kan man säga att Trivselhus håller mycket hög standard. Vi tittade i början av våra husbyggarplaner på Älvsbyhus, och det är absolut inget fel på dem, men däremot var i princip ALLT tillval.
Trivselhus har varit mycket tillmötesgående hittills, och vi har fått ändra och hålla på hur mycket vi velat. Jag tror vi har ritat om detaljer på ritningarna säkert en 6 - 7 gånger innan vi nu tillslut är nöjda! Vi gjorde inte många tillval eftersom allt i princip ingick från början. De få tillval vi gjorde (värda drygt 20 000:-) har vi fått gratis! Här är lite av deras standard:
- parkettgolv hela huset
- samtliga innerväggar ljudisolerade
- almogelister
- furutrappa
- centraldammsugare
- kök från Tibrokök (vi valde standardlucka Karla vit och detaljer i ek)
- vitvaror från Bosch eller Husqvarna
- Badrumsinredning från Dansani
- IVT 490 värmepanna
- Kakel/klinker i alla våturymmen och hall från Ekebybruk
- golvvärme hela nedervåningen samt badrum övervåning

Hittills är vi mycket nöjda och det enda vi oroar oss för nu är mark- och grundkostnaderna från markentreprenören som ju är kända för att kunna skena iväg pga optimistkalkyler! Vi väntar den offerten denna eller ev nästa vecka.

Bygger också ett Trivselhus, men har inte riktigt samma standard som Jenny U. Vi har inte kakel som standard i hall och inte heller i wc (utan klinker på golv samt våtrumstapet), inte heller centraldammsugare. De ljudisolerade väggarna vet jag inte om vi har..Vet inte om standarden skiljer sig från olika hus eller säljare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.