Hej.
Vi håller just nu på och ordnar till en gammal tillbyggnad på vårt gamla torp. När vi nu ända öppnade upp för att ordna nytt innertak mm slogs jag av tanken att ordna en isolerad vind med stege. I det gamla torpet är all isolerad förvaring välkommen, ouppvärmt och oisolerat finns ju hur mycket som helst i uthus och lagård mm.
Så till frågeställningen, vad har jag för möjligheter att isolera vinden på tillbyggnaden med pulpettak?
Som det är nu är det isolerat ovanför innertaket och en kallvind som inte alls kan nyttjas. Det är lockande att få till någon form av takisolering för att kunna ha varmförvaring iallafall på den första halvan av vinden. Det är ju där det blir lite volym. Övrig del är väl lågt för att kunna göras om och få användbart känns det som.

Det har varit massa gammal sågspån osv som jag passar på att avlägsna samt förbättra mustätningen. Att bygga en varmvind hade verkligen varit ett lyft att få till. Tar tacksamt emot tips.

• Gammal röd tillbyggnad på torp med vita knutar och snötäckt pulpettak i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.