2 109 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Möglig tapet?
Hej!
Jag har köpt lite tapeter från Belgien, vintagetapeter med söt tryck.
Fick dem idag, 9 rullar.
Men usch jag blev så ledsen när jag öppnade cellofanet och det luktade mögel...
Vet inte riktigt vad jag ska göra egentligen.
Så söt tryck och så dyra också (för mig i alla fall).
Har kontaktat säljaren nu precis, men jag sitter här med ångest i magen.
Det ska vara till mitt arbetsrum där jag är ca 6-10 timmar/dag.
Jag oroar mig för om man vädrar dem kanske de blir bra och sedan sätter man upp dem och de blir dåliga igen pga mkt vatten i limmet. Och de kanske går in i väggen också?!
usch, man vill ju inte ha problem....
Har öppnat upp 4 rullar o alla luktar skunk mer eller mindre.
De första 1-2 metrarna har fläckar som ser ut såhär:
http://www.flickr.com/photos/funnybunny/6026051330/
Även längre upp i rullen, men mestadels på sidorna, enstaka fläck på mitten.
Vad tycker DU jag ska göra?
Jag behöver också tid för att jag vill planera bra för jag har bara 2 veckor på mig för att få rummet helt klart mellan 1-15 september alltså (ny lägenhet). Så jag vill ha all materiel klart innan...
Jag har köpt lite tapeter från Belgien, vintagetapeter med söt tryck.
Fick dem idag, 9 rullar.
Men usch jag blev så ledsen när jag öppnade cellofanet och det luktade mögel...
Vet inte riktigt vad jag ska göra egentligen.
Så söt tryck och så dyra också (för mig i alla fall).
Har kontaktat säljaren nu precis, men jag sitter här med ångest i magen.
Det ska vara till mitt arbetsrum där jag är ca 6-10 timmar/dag.
Jag oroar mig för om man vädrar dem kanske de blir bra och sedan sätter man upp dem och de blir dåliga igen pga mkt vatten i limmet. Och de kanske går in i väggen också?!
usch, man vill ju inte ha problem....
Har öppnat upp 4 rullar o alla luktar skunk mer eller mindre.
De första 1-2 metrarna har fläckar som ser ut såhär:
http://www.flickr.com/photos/funnybunny/6026051330/
Även längre upp i rullen, men mestadels på sidorna, enstaka fläck på mitten.
Vad tycker DU jag ska göra?
Jag behöver också tid för att jag vill planera bra för jag har bara 2 veckor på mig för att få rummet helt klart mellan 1-15 september alltså (ny lägenhet). Så jag vill ha all materiel klart innan...
Fick svar av säljaren:
"The smell always disapears, you should't worry about that. I have had some customers over the years that asked me about the smell, i never had complaints that the smell didn't wore off. The spots are on many of the wallpapers, always on the back side of the paper. It should't give any problem as long as they are not visible on the front side of the paper. The wallpaper needs to be a little wet when you hang it but it must dry out well after hanging the paper. To fasten the drying process i would suggest putting on the heat in the room after wallpapering. To get ride of the smell you'll need to air the room."
Suck, nu vet jag inte riktigt.
"The smell always disapears, you should't worry about that. I have had some customers over the years that asked me about the smell, i never had complaints that the smell didn't wore off. The spots are on many of the wallpapers, always on the back side of the paper. It should't give any problem as long as they are not visible on the front side of the paper. The wallpaper needs to be a little wet when you hang it but it must dry out well after hanging the paper. To fasten the drying process i would suggest putting on the heat in the room after wallpapering. To get ride of the smell you'll need to air the room."
Suck, nu vet jag inte riktigt.
Klicka här för att svara