1 695 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Mögellukt i badrum
I det stora hela luktar inte badrummet något. Men ovanför handfatet luktar det mögel, har märkt av detta de senaste två veckorna.
Badrummet är gammalt men inte dåligt byggt. Träpanel på väggarna och våtrumsmatta på golv och i dusch. Det luktar lite unket från golvbrunnen då och då men det blir bättre efter rengöring.
Vi har fuktmätare i badrummet och fläkten slår igång direkt när det blir för fuktigt, den kör tills det är okej igen.
Men mögellukten ovanför tvättfatet, kan det vara ytmögel på träpanelen ovanför? Jag har inte sett något. Hur kan man rengöra? Vattenlåsen, kanske de som spökar?
Hoppas på många tips! Utanför badrummet har vi ett splitternytt toppfräscht kök och man vill ju inte att nåt ska börja spridas dit....
Man tänker direkt att mögel är så dramtiskt men det finns ju ockås mer snälla former om jag förstått saken rätt.
Badrummet är gammalt men inte dåligt byggt. Träpanel på väggarna och våtrumsmatta på golv och i dusch. Det luktar lite unket från golvbrunnen då och då men det blir bättre efter rengöring.
Vi har fuktmätare i badrummet och fläkten slår igång direkt när det blir för fuktigt, den kör tills det är okej igen.
Men mögellukten ovanför tvättfatet, kan det vara ytmögel på träpanelen ovanför? Jag har inte sett något. Hur kan man rengöra? Vattenlåsen, kanske de som spökar?
Hoppas på många tips! Utanför badrummet har vi ett splitternytt toppfräscht kök och man vill ju inte att nåt ska börja spridas dit....
Man tänker direkt att mögel är så dramtiskt men det finns ju ockås mer snälla former om jag förstått saken rätt.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Säkert vattenlåset som luktar. Bara skruva loss och göra rent med diskborste/flaskborste. Ta gärna hela röret ner till golvet när du nu ska göra rent. Brukar ligga en härligt brun gelemassa i hela röret 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden