Hej!
Min dusch ser ut som på bilden nedan Jag tror att fukt kommit in bakom gummit och lett till svartmögel. Min fråga är om ert går att fixa på något enkelt sätt eller om jag måste byta ut duschen helt och hållet...
Vad tror ni ?
Hur mycket skulle ni säga att det skulle kosta att anlita en hantverkare för att installera en ny dusch eller fixa problemet om dry går?
PS Jag är ganska nyinflyttad och hittar bara mer och mer fel
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Min dusch ser ut som på bilden nedan Jag tror att fukt kommit in bakom gummit och lett till svartmögel. Min fråga är om ert går att fixa på något enkelt sätt eller om jag måste byta ut duschen helt och hållet...
Vad tror ni ?
Hur mycket skulle ni säga att det skulle kosta att anlita en hantverkare för att installera en ny dusch eller fixa problemet om dry går?
Redigerat:
Bild?
Det är silikon som lagts till efter duschinstallationen, inte en del av duschen, inte fukt bakom som är anledningen/problemet, silikon kommer att få mögel på ytan förr eller senare även om man väljer våtrumssilikon.F Fasterfia skrev:Hej!
Vad tror ni ?
Googla på ta bort silikon badrum eller remone silicone bathrom så hittar du säkert ett gäng videos.
På med lite klorin så dödar du det som sitter där så blir det bara kosmetiskt fram till nytt börjar växa där så kan du bara återupprepa.
30kr + 5 sekuder vs 100kr + kanske en halvtimme första gången beroende på vilken lösning du väljer.
Tack så mycket! Då vet jag att det iaf inte är något som är "fel" utan att det går att fixaMattias Andreasson skrev:
Det är silikon som lagts till efter duschinstallationen, inte en del av duschen, inte fukt bakom som är anledningen/problemet, silikon kommer att få mögel på ytan förr eller senare även om man väljer våtrumssilikon.
Googla på ta bort silikon badrum eller remone silicone bathrom så hittar du säkert ett gäng videos.
På med lite klorin så dödar du det som sitter där så blir det bara kosmetiskt fram till nytt börjar växa där så kan du bara återupprepa.
30kr + 5 sekuder vs 100kr + kanske en halvtimme första gången beroende på vilken lösning du väljer.
Klicka här för att svara