K
Nån som vad detta är, (klicka länken under) och vad man gör åt det..
http://www.soundcontrol.tv/pages/svamp.html
Gammalt hus, timmer. Taket har nog läckt, det har blivit fuktigt på insidan. Vinden är ej isolerad, och ganska bra ventilerad.
 
Behöver man inte byta det angripna virket också?? ???
 
K
Är det mögel? Jag hade mögel i badrummet också förra året, det var svart, och jag fick byta ut alla väggarna. Detta ser ut som vit bomull, men inte så tjockt. I alla fall så bllir innertaket blött om det regnar mycket och länge.
 
K
Jag får ta och laga taket när jag får tid....
(håller ju på att bygga ett nytt hus också, dett är mitt gamla hus). Tack för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.