Hej! När jag för någon vecka sedan skulle skura fogarna i mitt badrum inser jag att färgen på min vita silikonfog försvinner och ser svart mögel. Min gissning är att förra ägaren försökt att dölja detta genom att lägga någon typ av fogpenna över silikonet (vilket egentligen inte ens borde gå). Jag vågade som resultat inte skrubba bort allt vitt då jag förstod att det bara skulle komma fram mer mögel.
Min fråga är nu: hur kan jag lösa detta? Måste hela fogen bytas ut? Kan jag på något sätt täcka över den igen eller är det bara att skjuta upp problemet? Eller finns det någon möjlighet att hävda att detta är ”dolt fel”?
Tacksam för svar, Maja
Min fråga är nu: hur kan jag lösa detta? Måste hela fogen bytas ut? Kan jag på något sätt täcka över den igen eller är det bara att skjuta upp problemet? Eller finns det någon möjlighet att hävda att detta är ”dolt fel”?
Tacksam för svar, Maja
Det blir så i alla duschar för eller senare när antimögelmedlet i fogen lakas ut, antingen lever man med det eller så skrapar man ur och fogar nytt..Majsen. skrev:
Hej! När jag för någon vecka sedan skulle skura fogarna i mitt badrum inser jag att färgen på min vita silikonfog försvinner och ser svart mögel. Min gissning är att förra ägaren försökt att dölja detta genom att lägga någon typ av fogpenna över silikonet (vilket egentligen inte ens borde gå). Jag vågade som resultat inte skrubba bort allt vitt då jag förstod att det bara skulle komma fram mer mögel.
Tacksam för svar, Maja
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Har du testat att göra rent silikonfogen? En del mögel brukar gå bort med ex. Jape Mögel-fri. Om du inte gjort det så testa först innan du byter ut fogen, är min rekommendation.Majsen. skrev:
Tacksam för svar, Maja
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden