Vi har nu efter 10 år i huset flyttat en säng i ett barnrum och möttes av denna syn.
En synlig fuktskada täckt av mycket damm. När vi dammsugit ser väggen ut som på bilden.
Fuktskadan är ca 20 cm upp på väggen och fläckarna tycker jag ser ut som mögel. Skar bort en bit av tapeten och det verkar vara snustorrt under. Inga spår av fukt under ytan på tapeten.
Om det bedöms som mögel, hur åtgärdar vi detta?
En synlig fuktskada täckt av mycket damm. När vi dammsugit ser väggen ut som på bilden.
Fuktskadan är ca 20 cm upp på väggen och fläckarna tycker jag ser ut som mögel. Skar bort en bit av tapeten och det verkar vara snustorrt under. Inga spår av fukt under ytan på tapeten.
Är det på bottenvåning och har du krypgrund?J Jonas Hernstig skrev:Vi har nu efter 10 år i huset flyttat en säng i ett barnrum och möttes av denna syn.
Antar att luften måste varit fuktig kanske pga dålig ventilation och den blir mer stillastående bakom möbler och kanske mot en yttervägg.J Jonas Hernstig skrev:
Lösningen blir väl då att plocka bort tapet och göra om o sedan tänka på värme och ventilation i rummet
Klicka här för att svara