När jag tittar upp i vårt tak från utsidan så är det en massa mögelfläckar i råsponten på de bitarna som står ut utanför huset (inte målade ännu) i gavelspetsarna. Jag blev såklart väldigt orolig och har gått in på vinden och kollat hur det ser ut på råsponten på insidan av huset men det finns inget mögel där vad jag kan se.

Men vad ska jag göra med det som är på brädorna utanför? Räcker det med att spraya mögelmedel eller måste man byta ut taket? Det skulle ju inte vara så kul att göra det...
 
Tvätta och måla. Inget att fundera över.
 
Åh vad skönt. Då kan jag pusta ut och slippa sömnproblem inatt. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.