Vi rengjorde vår matkällare då vi upptäckte någon tillväxt på golvet i somras som utgick från en träplanka. Vi tog bort alla trähyllor och skrubbade rent med mögeltvätt. Nu har vi låtit det torka upp ordentligt och då ser vi detta på väggen. Vitt ludd, som glimmar/gnistrar när jag lyser på det med en ficklampa. I övrigt är matkällaren torr och fin, luktar ingenting (inte ens jord) och fri från inredning.
Till min fråga, kan detta vara någon form av mögeltillväxt? Det växer mitt på betong.
Till min fråga, kan detta vara någon form av mögeltillväxt? Det växer mitt på betong.
Produkter som diskuteras: "mögeltvätt"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Inte prövat att gnugga det mellan fingrarna, eller smaka! Men det glimmade så fint när jag lös på det så därför misstänkte jag själv att det nog mest troligt inte är mögel, men för nojig för att gissa ensam.tensiden skrev:
Vidare vita fläckar uppstår på golvet i matkällaren. Skrapade bort den misstänka saltutfällningen på väggen i tidigare bild. Det har återkommit men väldigt väldigt lite än så länge. Dock upptäcker jag detta på golvet nu. Vi har inget i källaren annat än en låda potatis och en stege.
När man rör dessa små vita prickar på golvet försvinner dem, svårt att säga om det är för att de är så liten eller om de smälter.
Fråga! Kan detta också vara saltutfällning? Det glimmar inte lika fint som det på väggen.. de kommer sporadiskt i små klumpar.
När man rör dessa små vita prickar på golvet försvinner dem, svårt att säga om det är för att de är så liten eller om de smälter.
Fråga! Kan detta också vara saltutfällning? Det glimmar inte lika fint som det på väggen.. de kommer sporadiskt i små klumpar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden