Finns här någon med erfarenhet av eller kanske bara åsiker om Modulenthus? Om ni tex haft med dem i er jämförelse innan ni bestämt er, vad har ni sett för för- och nackdelar? Gillar deras nya hus Triad, ska se om jag kan få ett ungefärligt pris imorgon när vi ska på visning av ett annat Modulenthus.

Såg deras planlösning på Triad i tidnigen idag.
Den såg väldigt bra och genomtänkt ut  :)

Jag skulle dock bredda huset lite för att får lite större rum, framförallt barnrummen(de var bara 9,8kvm)

Tänk en perfekt "sydvästtomt", då är det kanon!

Vet ingenting om Modulent, älskar och slukar dock planlösningar  ;)

Mmmm, det där med större barnrum är ju en idé förstås. Men jag tänker, att när man nu har ett allrum precis utanför deras rum, så behöver de kanske inte så himla mycket space i rummen. Sedan undrar jag ibland om det är en trendgrej att barnen ska ha så stora rum. det jag växte upp i var nog inte större än ca 9 kvm och jag tyckte aldrig att det kändes för litet.
Har även en idé om att i de hektiska och stressiga liv med massor av aktiviteter vi lever i, så vill jag prioritera de gemensamma rummen, så att man "lockas att umgås" när man väl är hemma. Nu när barnenär små är det en självklarhet, men säkerligen inte när de växer upp. (och det här hade ju ingenting med Modulenhus att göra, sorry... :) )

Är planlösning och dyl. ok är det bra, för modulent ger inte mycket utrymme för förändringar. I övriget bygger de nog bra hus... Fint med braskamin som standard!

Var ska du bygga? Vi bygger just nu, men har haft lite dålig erfarenhet av säljaren. Det är naturligtvis helt och hållet beroende på personen, men se för 17 till att få allt skriftligt!!! Vad det än gäller!!! Hur övertygande han än låter!!!!
Vi ska flytta in om 5 veckor och helt plötsligt vill de skjuta fram det ytterligare en vecka. Detta medför att vi står utan boende i 4 dagar. Vi har inte ens någonstans att ställa våra möbler.....Ruttet, tycker vi!!! Gör inte samma misstag som vi!!! :-[

Ska kanske bygga, i Västerås blir det då. Det kommer dock inte att bli Modulent, men vad det blir är inte bestämt. Processen ligger tyvärr en bit fram i tiden, men försöker trots detta få en koll på vad marknaden erbjuder och andras erfarenheter av husbyggen.

Hej Eddie.
Vi bygger också med Modulenthus. I södra Stockholm
Var bygger ni?
Är det så att de skjuter fram ert inflyttningsdatum till efter de "5 garanti veckorna". Då det SKA vara klart???
Hur långt innan har de nämt det ? Får ni ersättning för det ? Vilket hus är det ni bygger och vvad har de för argument till att de inte hinner klart?
Vi håller just på med sprängningen på tomten, den är klar idag. Snart är det dags för grunden och huset ska komma 7 Augusti. Vi har räknat med att kunna flytta in 5 veckor och 3 dagar senare. Då ska vi ha hunnit städa ut det också....Iofs kan vi bo kvar en vecka till i vår lägenhet om något händer...

Tacksam för svar.

MVH Sabina

JennyW skrev:
Mmmm, det där med större barnrum är ju en idé förstås. Men jag tänker, att när man nu har ett allrum precis utanför deras rum, så behöver de kanske inte så himla mycket space i rummen. Sedan undrar jag ibland om det är en trendgrej att barnen ska ha så stora rum. det jag växte upp i var nog inte större än ca 9 kvm och jag tyckte aldrig att det kändes för litet.
... :) )
Vad hade du i ditt rum när du var liten?
Hade du dator, TV, TV-spel, stereo etc etc. Barn behöver mer utrymme nu än tidigare. Minimum 10m2.

Göran

Goran65 skrev:
Hade du dator, TV, TV-spel, stereo etc etc. Barn behöver mer utrymme nu än tidigare. Minimum 10m2.

Göran
Å andra sidan blir de sakerna Du nämner allt mindre. Om 10 år kommer det finnas billiga platta TV-apparater, små högtalare till stereon etc.
Dessutom hade man väl utrymmeskrävande saker förr? (Gunghäst, modellbyggsatser...) Barn har en förmåga att anpassa sig. Men det är ju också olika vad föräldrarna vill att ens barn ska ha för prylar.

(Säger jag som än så länge inte har barn :) men däremot vuxit upp med 5 småsyskon i ett litet radhus)

Eddie 1 !

Hur har det gått för er? Jag är lite nyfiken. Jag funderar fortfarande över varförer hus leverans blev uppskjuten. Blir jätte glad om du kan svara. Var bygger ni?
Har ni flyttat in i huset än?

Med vänlig hälsning Sabina

Goran65 skrev:

Göran
vad i helskotta... kan inte ungarna leka med kottar å tandpetare nuförtiden >:( :). själv är jag för en familj som umgås så jag har med flit valt små barnrum men stort kök och vardagsrum. när jag var yngre satt vi ofta i köken hemma hos varandra i stora gäng och föräldrarna var med och snackade. OTROLIGT mysigt... tyckte både stora och små. när det är dags för ungen att ha mer än en tv på rummet, ja då är det fanimej dags att flytta hemifrån oxå ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.