Hej!
Vi funderar på att bygga ett Modulenthus, Dalby2. Finns det någon som har erfarenhet om företaget? För- och nackdelar? Standarden? Pris? Tacksam för både positiva och negativa åsikter.

Hej !!! Vet att kvaliteten inte är bättre än Älvsbyhus men ändå 1 miljon dyrare minst. Anledningen är att min mor jobbat på Modulent och jag själv bygger Älvsbyhus !!!
Min åsikt efter lite kött på benen.

Jörgen och Sanije

sanije skrev:
Anledningen är att min mor jobbat på Modulent och jag själv bygger Älvsbyhus !!!
Min åsikt efter lite kött på benen.
Trist för dig att du har en sån värdelös mor... Bra för Modulent i så fall att hon inte jobbar kvar, nu kanske det är bra kvalitet då.

emoff skrev:
Trist för dig att du har en sån värdelös mor... Bra för Modulent i så fall att hon inte jobbar kvar, nu kanske det är bra kvalitet då.
VAA.. >:(

Varför har han en värdelös mor!! >:(

Hur sjuk i huvudet är du, eller är detta ännu en säljare på forumet? Verkar som om forumet börjar bli över fullt av folk som verkar vara säljare.

Om du läser hans inlägg står det att han VET att kvaliteten på Älvsbyhus är bättre än Modulents och anledningen, enligt honom, är att hans mamma har jobbat där.
Sandlådefasoner...

Nej han skriver att han vet att kvaliten INTE ÄR BÄTTRE än Älvsbynhus. Det VET JAG MED ATT DEN INTE ÄR.

Jag har själv bott i ett Modulenthus, och har vänner som bor i Älvsnyn hus, så jag VET OCKSÅ ATT Modulent hus inte har BÄTTRE kvalitet...

Vad är det för sandlådefasoner med det?
Vad som är i nivå med en 2-årings intiligens är däremot att kalla hans mor värdelös! Vad har hon med det hela att göra?

Är du säljare? Tar du det personligt?

Kvalitetsmässigt vet jag inte om det skiljer något direkt (är det några större skillnader på några modulhus?) men däremot när vi köpte vårat Modulenthus -04 skiljde det en hel del i standard, skulle vi "lasta" på ett Älvsbyhus till samma standard vad gäller golv osv som Modulenthus blev skillnaden relativt liten och då övervägde saker som säljare, planlösning osv till Modulenthus för våran del.

//Markus

Jag tackar STRIXX och ni andra för ert försvar jag ville inte uppröra bara hjälpa för dig som tog det så hårt att du var tvungen att förolämpa min mor vill jag bara beklaga djupt att det finns sådana människor som du !!!

Jörgen och Sanije

Vänligen begär leveransspecifikation på Modulent resp. Älvsbyhus.

Jämför

Rejäla skillnader

Jag har byggt både och...

Enligt din uppfattning vilket är dyrast ?

Jörgen och Sanije

emoff skrev:
Tala om sandlådefasoner...

Vi har byggt ett Dalby 2 precis och vi är jätte nöjda med huset och planlösningen. Dock har vi haft andra problem med saker och ting i huset men nu börjar det så smått att ordna upp sig.
Säger bara en sak var noga med vad det är ni beställer och ta skriftligt på allt. Allt för att undvika onödigt strul som vi har haft. 2 månader efter inflytt och fortfarande är inte huset helt klart. Väntar på material är svaret man får!!! Men annars är huset kanon!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.