Hej
Någon som kan dela med sig av erfarenhet av Modulenthus och Dalby 3 i Stockholmsområdet? Blev det några överraskningsfakturor, högt pris på schaktning?
Är ni nöjda med hus och leverantör?
Det är svårt att bestämma sig, marknaden är stor.
 
Har inte byggt i den omedelbara närheten av Stockholm men väl strax utanför Västerås och då med Modulenthus. Det hus vi valde var Melody som är ett "strippat" Dalby 3 (det skiljer lite i planlösning och det är lite dyrare att göra ändringar i det).
Inga direkta överaskningsfakturor förutom på grunden och det kan man inte anklaga Modulent eller deras säljare för i vårat fall. Vi har dessutom källare så det bäddade ju för lite mer kostnader i samband med grundläggningen.
Annars är vi rätt nöjda med Modulent, kanske skulle blivit något annat om jag byggt igen men det beror mest på osmidighet i samband med vår källare och det hål i golvet som följdaktligen blir i samband med det.
Där vi blev utlovade en bra lösning av detta från vår säljare men Modulent sa att de bara gör sitt vanliga bjälklag, vår säljare "glömde" att meddela detta och det har ju tillfört en del extrajobb...

Men på det stora hela är vi rätt nöjda med Modulent och vårat hus

//Markus
 
Tack Markus för upplysningarna. Vi får grubbla vidare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.