Byggahus.se

Modulenthus - Accent

1. G
    Medlem Nivå 1
    Hej hej

Vi är ett par som köpt en tomt och sitter och har fastnat för ett par kataloghus. Ett av dem är Accent från Modulenthus.
    Det vi nu undrar är om det är någon här som kan hjälpa oss med prisuppgifter?

Tack på förhand.

P.S. Även referenser och erfarenheter och sånt man kanske bör vara uppmärksam på när man gör affärer med Modulenthus är välkommet.

2. G
    Medlem Nivå 1

Re: Modulenthus - Accent

Okej, tack för tipsen om trådarna!

Har främst funderat på både modulenthus och LB-hus, två företag som verkar ha fått rejäl kritik av många. Men klart det är två större tillverkare.

Anebyhus har en husmodell vi fastnat för också - men vad det gäller dem har vi inte hittat ngn info alls. De säljer säkerligen inte lika många hus heller?

3. I
    Medlem Nivå 5

Hej!

När det gäller negativ kritik på de olika hustillverkarna är min uppfattning att man kan hitta något dåligt om nästintill alla, speciellt här på forumet. Mitt tips är att ta reda på hur tillverkaren fungerar i det område där du tänkt bygga.

Lycka till!
    //Impossible

4. M
    Bannad Nivå 2

Det är väl lite tanken med ett forum som heter "Referenser - dela erfarenheter av olika företag - Hustillverkare".  :-? Jag skriver återigen, förhoppningsviss har väl de flesta företagen fortfarande fler nöjda än missnöjda kunder och då är det kanske inte alltid intressant att höra berättelser hur det har gått när inga problem har uppstått.

I Modulenthus fall så är det lika illa ställt på huvudkontoret i Hässleholm! Det är viktigt att det fungerar bra med den lokala säljaren men det är ännu viktigare att kunna hantera problem på lite högre nivå i ett företag när något går fel. Detta klarar man tyvärr inte av på Modulenthus. Se gärna mina tidigare inlägg (i de andra trådarna) där jag förklarar.

Så mitt råd är att analysera vad som skrivs om Modulenthus (som ingår i Finndomokoncernen) och avgör själv om det verkligen är detta företag som ska få hantera er livs största affär. I vårt fall är svaret självklart: ALDRIG MER! >:(

5. I
    Medlem Nivå 5

När jag läser min text i efterhand så ser jag att den kan misstolkas. Det jag ville få fram är att enligt min uppfattning uppstår många problem i samband med de olika entreprenaderna och i relationen med säljaren. För att försöka undgå detta är det ju bara intressant att få referenser från de som haft kontakt med samma säljare/entreprenad. Vidare har ml99 helt rätt i att hur hanteringen av problem fungerar på högre nivå bör ha hög prioritet och tyvärr har du fått denna kunskap genom att erfara.

6. I
    Medlem Nivå 1

Hej ,

vi har valt modulent i södertelje, tänkt bygga accent,
    Vi har fler tal gånger varit hos säljaren som är super trevlig , och han svarar på alla frågor man har.
    och vi hoppas att inte det stämmer det som står på forumet.

läste en tråd om bygg tid angående modulent här .vi har fått planeringen på 18 veckor i fabrik sedan minst 8 veckor bygg tid på plats.

/jocke

7. M
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Jag har byggt flera modulent hus! Och jag tycker det låter som en lång tid att få huset klart på 8 veckor! Vi brukar få klart husen på 2-3 veckor. Då är det besiktat och klart. Sen allt strul kan ha att göra med att säljaren är okunnig och att han inte komuniserar med fabriken. Personligen tycker jag dom är dyra. MNH M Kaas