Jag kommer bar upp i ca 85 grader i tanken när jag eldar. Pannan ligger på ca 100 grader. Jag kör pumpen på laddomaten på högsta hastighet. Kan jag göra något för att få upp tempen lite mer i tanken?

kulle
Mer ved ? :)

Ingen som vet?

Stannar pannan på hög temp?

Majgårdarna
Jag har moddat min. Har dock glömt hur man gjorde...

Det borde finnas info hur man gör någonstans...

Ska kolla om jag hittar det

Vad är tempen från tanken in i ladomaten? Är det 85 grader i hela tanken? Borde vara stor skillnad på toppen och botten..

Och som dof frågar vad händer när det blivit 85 grader i tanken.

Hade ingen ring bakom ratten. Fläkten stannar när pannan blir för varm fastän inte acktanken har kommit upp i temp. Jag får kolla temp mm på laddomat om några dar när jag eldar igen.

Jag tror det är hylsan med ett gap i kragen på var sida om axeln. Min har gapen lodrätt. Är den justerad då eller är det orginal?

Närbild av en hylsa med ett vertikalt gap och bokstäver runt, fäst på en svart yta med skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hittade en ring bland smutsen. Jag har vridit den motsols men tycker inte att det blev någon skillnad. Så här ser det ut enligt bilder. Pannan kommer snart att stänga ner sig men laddomatpumpen kommer att gå ett tag till.

Digital värmeregulator på vägg visar tre olika temperaturer.
Skapa konto

Laddomatpump med mätare och rör i en teknisk installation, täckt av smuts och damm.
Skapa konto

Termometer på panna visar cirka 100 grader Celsius, nära stängning av systemet.
Skapa konto

Majgårdarna
Stänger fläkten av sig när du har 85 grader i tanken?

Japp. Det kanske var lite bättre idag.

Majgårdarna
Vrid lite till :)

Jag får prova att vrida lite vid varje eldning tills jag blir nöjd. ��

Det blir inte bättre ju mer jag vrider. Hamnar runt 87-88 grader i tanken innan pannan stänger ner. Jag kollade lite temp nu och pannan hade nästan 100 grader, från pannan till laddomaten var det ca 88 grader.
Är termostaten på pannan kass?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.