Badrumsrenovering står för dörren och vi kommer att behålla badkar i någon form pga att vi har småbarn 0 och 2 år gamla. Vi har nu ett standard Svedbergs i plåt som funkar perfekt för bad och plask för barnen. Lätt att komma i och inga vassa hörn.
Om man ska vara estetiskt petig och uppgradera till någon roligare form enligt länken nedan. Någon som har tips på badkar väl under 10' kr och som de kan klättra i och ur. Vissa är så branta och djupa så de känns inte optimala för barn.
Om man ska vara estetiskt petig och uppgradera till någon roligare form enligt länken nedan. Någon som har tips på badkar väl under 10' kr och som de kan klättra i och ur. Vissa är så branta och djupa så de känns inte optimala för barn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Så små barn skall man aldrig lämna ensamma i eller vid vatten!
Och barn i den åldern kan inte klättra säkert på någonting.
När barnen blir 4 år kan de (kanske, det är individuellt) klara sig med mindre tillsyn.
Men så här kan man göra, med en vuxen i närheten
https://www.byggahus.se/forum/threa...-eller-skilsmaessa.304907/page-8#post-2826482
Och barn i den åldern kan inte klättra säkert på någonting.
När barnen blir 4 år kan de (kanske, det är individuellt) klara sig med mindre tillsyn.
Men så här kan man göra, med en vuxen i närheten
https://www.byggahus.se/forum/threa...-eller-skilsmaessa.304907/page-8#post-2826482
Det är ju såklart självklart att de inte är ensamma i badrummet men med någon av oss med är det bra om de kan bada utan att slå sig och ta sig i och ur karet med en pall vid sidan. Så du kan slappna av - vi är inte galna white trash-föräldrar utan tvärtom 
KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag skulle vilja påstå att något sådant badkar, både lätt att gå i och ur och "lite roligare" inte finns.
Väljer man ett sådant som du har på första bilden, men för inbyggnad, så kan man göra en egen murad ram med rejäla kanter att klättra på. Fast då drar kostnaden iväg med inbyggnaden istället.
Väljer man ett sådant som du har på första bilden, men för inbyggnad, så kan man göra en egen murad ram med rejäla kanter att klättra på. Fast då drar kostnaden iväg med inbyggnaden istället.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 383 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 383 inlägg
Mitt förslag är att ni har kvar det nuvarande badkaret i ungefär 5 år och då byter ut det mot något ni tycker är snyggare, eller väntar 8-10 år tills barnen inte vill bada längre och då tar bort badkaret och sätter upp duschdörrar. Man kan leva med ett trist badkar när man vet att det är tidsbegränsat.
Skönare med ett där man lyfter i och ur dem tycker Jag, slipper man allt klättrande fram och tillbaka = mindre risk att dom slår sig och torrare på golvet.
Tycker alla på bilden verkar bra förutom sittbadkaret då!
Tycker alla på bilden verkar bra förutom sittbadkaret då!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En idé kan väl vara att snickra en träfront och -gavel som minskar det plåtiga intrycket, om det stör.
Jag kan änka mig en konstruktion med inbyggda steg, som underlättar klättrandet lite grand.
Använd gärna teak (vattentåligt) eller mahogny som lackas, eller något annat som passar in i badrummets stil.
Men när väl barnet klättrat upp är det lätt att det faller ner i vattnet i karet,
halkar och slå sig, och ha svårt att få upp näsan över vattnet.
Förskolebarn lär ju ha drunknat t.o.m. i vattenpussar när de varit ute och lekt.
Jag kan änka mig en konstruktion med inbyggda steg, som underlättar klättrandet lite grand.
Använd gärna teak (vattentåligt) eller mahogny som lackas, eller något annat som passar in i badrummets stil.
Men när väl barnet klättrat upp är det lätt att det faller ner i vattnet i karet,
halkar och slå sig, och ha svårt att få upp näsan över vattnet.
Förskolebarn lär ju ha drunknat t.o.m. i vattenpussar när de varit ute och lekt.
Kanske kör vidare med befintligt men att klä in det var en bra idé. Vi hade faktiskt det när vi flyttade ihop i sambons lgh innan husköpt.
Om vi bor kvar så är nog planen att plugga och ersätta badkar med någon förvaringsmöbel. Det här är ett första testskott i 3D för att försöka få en idé om hur det går att få ihop duschhörna och badkar på 6 kvm.
Om vi bor kvar så är nog planen att plugga och ersätta badkar med någon förvaringsmöbel. Det här är ett första testskott i 3D för att försöka få en idé om hur det går att få ihop duschhörna och badkar på 6 kvm.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara