Funnits som "promo" en längre tid på deras hemsida... Funderar om den kunde vara värd att skaffa, det slår mig då jag använder min nuvarande fräs att många saker kan jag göra med en liten fräs och behålla storfräsen i bordet eller annars inställd för att göra nånting annat. Så jag kollar på kantfräsar och priset på den här är ju attraktivt. Fast jag vet inte om en 6mm hylsa är för liten eller ej. Någon som använt denna fräs eller vet av billiga men bra alternativ?

http://www.mobiltecnica.com/en

Oj den där var billig

Vilka frässtål passar i den?

Till vilken fräs menar du? Mobiltecnica fräsen tar bara 6mm men den där AIM fräsen tar 6 och 8mm

AIM fräsen menade jag, sorry. Såg inte spec för det...

Är du säker på att cmt fräsen bara tar 6mm jag har för mig att den även tog 8mm, men jag har haft fel förr ;)

Jag kollade på specarna hos min handlare och där stod det 6 och 8mm och samma när jag kollar här Men det kan ju vara så Mobiltecnica har rätt:)

Oj vad billigt! Om man skulle få för sig att bygga någon Wandel-maskin skulle ju den kännas som ett bra alternativ. Tack för tips!

Är det någon som köpt ripoff-fräsen och kan komma med en lite review?

Tyckte frakten blev så dyr... Men det verkar inte gå att komma undan billigare. Men snålen i mig har svårt att släppa taget om pengarna.

13£ var väl skäligt? Eller fick du något högre?

Känns som ett bra alternativ till en CNC men då skulle man ju vilja veta hur mycket den lever om först förstås...

Ja lika mkt som fräsen blev det då jag provade. Dyrare frakt till finland kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.