811 läst ·
2 svar
811 läst
2 svar
Möbelskydd som håller mer än 2 säsonger?
Nu blir jag ju så trött... Köpte "billiga" möbelskydd (tror det var från Bauhaus) för ca. 4-5 år sedan men redan andra sommaren började de spricka och falla i bitar och bli "hårda".
Vi har två soffor, en soffgrupp och ett "matbord" ute så köpte "dyrare" möbelskydd till allt från Kila möbler som de utgav att skulle vara UV-beständiga och hålla bättre men nu när jag drar av dem efter två säsonger ute (detta skulle ha blivit tredje) går de i bitar och stora revor uppstår fast jag inte ens "drar" något i dem...
Lade ju dryga 5000 kr för möbelskydd till allt då för drygt två år sedan och att de faller i bitar så snabbt är ju katastrofalt dåligt!
Kila säger nu att man får räkna med att de håller 2-3 år och att de aaaaldrig sagt att de är UV-beständiga... suck...
Någon som hittat något som, A; är vattentätt, B; håller mer än två somrar?
Skulle jag sammanfatta skulle jag säga att Bauhaus billiga var bättre än Kilas...
Vi har två soffor, en soffgrupp och ett "matbord" ute så köpte "dyrare" möbelskydd till allt från Kila möbler som de utgav att skulle vara UV-beständiga och hålla bättre men nu när jag drar av dem efter två säsonger ute (detta skulle ha blivit tredje) går de i bitar och stora revor uppstår fast jag inte ens "drar" något i dem...
Lade ju dryga 5000 kr för möbelskydd till allt då för drygt två år sedan och att de faller i bitar så snabbt är ju katastrofalt dåligt!
Kila säger nu att man får räkna med att de håller 2-3 år och att de aaaaldrig sagt att de är UV-beständiga... suck...
Någon som hittat något som, A; är vattentätt, B; håller mer än två somrar?
Skulle jag sammanfatta skulle jag säga att Bauhaus billiga var bättre än Kilas...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur länge håller en geopolymerfyllning för problemet med sättningar?
Grund & Markarbeten -
Hej är på jakt efter verktyg för spetsning av stakar/pålar Amerikanska lumberjacktool jag håller på att kollar pris finns det verktyg på närmre håll?
Byggmaterial & Byggteknik -
Byggaren och KA gjorde ett katastrof jobb och huset håller på att rasa: Hur stämmer jag dem?
Juridik