Fogade med silikon igår kväll och allting blev bra. Några timmar senare när jag kollade igen så såg det ut som på bilden nedan, varför?

• fog.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du att mjukfogen i går kväll var samma färg som golvfogen och nu har den mörknat? Det låter väldigt konstigt, det har jag aldrig varit med om. Är det verkligen samma kulör på golvfogen som mjukfogen..?

Nej nej, färgen har varit den mörka hela tiden, men det har ju kommit massa vitt i den nu.

Är inte det bara torkat diskmedel som går att torka bort?

Men det är ju en rejäl färgskillnad mellan fogarna, vad beror det på?

Jo det var diskmedel, gick att torka bort. Vågade inte göra något förrän jag fick ett svar på vad det var.

Golvfogen räckte inte så vi fick blanda i lite väggfog i den, därför har den en helt annan nyans som då också blir omöjlig att få tag på hos något silikon. Har heller inte samma märke på fog och silikon, hittade inte väggfogens färg i silikon. Den är dock ganska bra matchad.

Aha. Fast jag skulle inte kalla den matchad utifrån hur den ser ut på bilden.. :)

Väggfogen är bra matchad, inte golvfogen.

• fog.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah, jag missförstod.

T
På sista bilden ser det ut som att du har dragit silikon runt slukristen, men det kanske bara är fogen som är våt av vatten?

tank77 skrev:
På sista bilden ser det ut som att du har dragit silikon runt slukristen, men det kanske bara är fogen som är våt av vatten?
Det är silikon, men bara längst upp. Svärfar sa/trodde att det skulle vara så, så det fick det bli så. Så länge man inte bottnar är det väl ingen fara?

Nej, det är ingen fara om den inte bottnar, men det är fullständigt onödigt. Dessutom kommer den bli ful.

jon_h skrev:
Nej, det är ingen fara om den inte bottnar, men det är fullständigt onödigt. Dessutom kommer den bli ful.
Okej, får ev göra något åt det. Har ingen fog kvar men det går ju alltid att köpa den minsta förpackningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.