Ingen som har pris för Himmelsberg?
 
Zeller - jag pratade med Mjöbäcksvillan om de hade totalentreprenad men fick svaret att det var uppdelat på (om jag förstod det rätt) en för själva leveransen och en för allt annat. Fast är det äkta totalentreprenad egentligen? Kan det vara olika beroende på olika säljkontor? Detta var förfrågan till Stockholmskontoret. Tacksam för alla klargöranden för en virrig byggintreserad! :)
 
vad betyder det?
 
k5054 skrev:
Zeller - jag pratade med Mjöbäcksvillan om de hade totalentreprenad men fick svaret att det var uppdelat på (om jag förstod det rätt) en för själva leveransen och en för allt annat. Fast är det äkta totalentreprenad egentligen?
Nä, det är inte vare sig äkta eller oäkta totalentreprenad. Detta brukar kallas generalentreprenad som är en form av delad entreprenad.
 
vad innebär dessa begrepp?????
 
Vi bygger just nu med MB, ett hus som vi till stor del ritat själva men utgått från LB-hus Lommen. Vi har en säljare från Småland - jag vet ej om man kan byta om man ej är nöjd med säljaren i sitt distrikt, men det borde man väl. Vi är mkt nöjda med vår. Han har jobbat med hus o byggnation länge och det märktes. Vi bygger Nyckelfärdigt utom målning inne o ute.
Kök är Vedum och badrum är Svedbergs. Om du går in på deras hemsida, under ladda ner katalog så finns både levdeklaration och tillvalskatalog där.
Vi håller som sagt var på att bygga nu, men vill du kika på hur huset ser ut så finns det på www.munken20.se.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.