4 116 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Mjöbäcksvillan
Sida 1 av 2
Hejsan!
Vi har suttit och tittat i Mjöbäcksvillans katalog. Är det någon av er som vet något om denna leverantör? Bra och dåliga erfarenheter/rykten... Vi skulle bli jätteglada för allt ni kan berätta om dem! (priser är ju oxå alltid trevligt
)
Tack på förhand!
Vi har suttit och tittat i Mjöbäcksvillans katalog. Är det någon av er som vet något om denna leverantör? Bra och dåliga erfarenheter/rykten... Vi skulle bli jätteglada för allt ni kan berätta om dem! (priser är ju oxå alltid trevligt
Tack på förhand!
Hejsan!
Det var väldigt vad snabba några var att svara! Tack för det! Vi bor i Karlstad och där har de inget kontor, därför har vi inte kunnat träffas och disskutera priser än... Men jag är väldigt tacksam över att få höra lite riktpriser, nu vågar man ju drömma vidare!! Ska prata med dom när vi åker till Husexpo ngn gång i sommar!
Samtidigt kul att höra om att någon har bra erf. av Mjöbäcksvillan, vi vill gärna höra mer av bra och ev. dåliga saker...
Ett jättetack så här länge!
Det var väldigt vad snabba några var att svara! Tack för det! Vi bor i Karlstad och där har de inget kontor, därför har vi inte kunnat träffas och disskutera priser än... Men jag är väldigt tacksam över att få höra lite riktpriser, nu vågar man ju drömma vidare!! Ska prata med dom när vi åker till Husexpo ngn gång i sommar!
Samtidigt kul att höra om att någon har bra erf. av Mjöbäcksvillan, vi vill gärna höra mer av bra och ev. dåliga saker...
Ett jättetack så här länge!
Hej!
Bor i ett nybygge från Mjöbäcksvillan sedan 5 månader och är väldigt nöjd. Byggprocessen var väldigt smidig utan något strul, vi byggde nyckelfärdigt med totalentreprenad. Alla hantverkare inblandade gjorde ett kalasjobb!
Det jag gillade bäst var den fullständiga valfriheten, allt gick att lösa, det var bara att säga hur man ville ha det. Att sedan prislappen hamnade en bra bit under övriga husleverantörers var oxå trevligt....
Lycka till med husbygget!
Bor i ett nybygge från Mjöbäcksvillan sedan 5 månader och är väldigt nöjd. Byggprocessen var väldigt smidig utan något strul, vi byggde nyckelfärdigt med totalentreprenad. Alla hantverkare inblandade gjorde ett kalasjobb!
Det jag gillade bäst var den fullständiga valfriheten, allt gick att lösa, det var bara att säga hur man ville ha det. Att sedan prislappen hamnade en bra bit under övriga husleverantörers var oxå trevligt....
Lycka till med husbygget!
Eftersom vi inte har hunnit träffa någon försäljare än så har vi ingen aning om vad som är standard i husen. Hitills så har vi mest fastnat för planlösningarna... Men jag är säker på att det finns en massa husbyggare här som kan berätta hur det ligger till!
hej
Konsulten:
Du kan ju förklarare dig när du skriver som du gör.
Det jag skrev i mitt inlägg var vad jag tyckte men kanske inte stämmer överens med verkligheten, men har man inte tvättmaskin som standard utan måste välja till det som tillval så tycker jag i alla fall att det är lägre standard kanske en bagatell i det stora hela men så tycker jag i alla fall.
Så nu kan du vara så vänlig och förklara dig
Hälsningar Elene
Konsulten:
Du kan ju förklarare dig när du skriver som du gör.
Det jag skrev i mitt inlägg var vad jag tyckte men kanske inte stämmer överens med verkligheten, men har man inte tvättmaskin som standard utan måste välja till det som tillval så tycker jag i alla fall att det är lägre standard kanske en bagatell i det stora hela men så tycker jag i alla fall.
Så nu kan du vara så vänlig och förklara dig
Hälsningar Elene
Skrev på för ett Mjöbäcks hus för några veckor sedan och har bara positiva erfarenheter så här långt. Vi valde inte Mjöbäcks Villan pga bra tvättmaskin 
Däremot har vi baserat vårt val på konstruktion, övrig standard (från golv till takpanna) och sist men inte minst priset!
Värt att nämna är att Vi valt valt bort kök och vitvaror. (Avdragen har även varit i proportion till vad värdet av dessa varor är). Vi anser att kök och vitvaror är mer idividuella än att man ska sitta bunden till en leverentör och välja från en liten broschyr.
Erfarenheten vi gärna delar med oss när det gäller att välja husleverentör är att lusläsa leverensdeklarationer och verkligen gå till grunden med vad som ingår i priset och vad som kommer att kosta extra och till vilket pris.
Helst skulle man vilja att det finns någon form av pris/Kg eller jämförpris på hus. Detta är naturligtvis helt omöjligt, det finns inte 2 tillverkare som är helt jämförbara.
Hur som helst så föll vårt val på Mjöbäcks Villan, som vi uppfattar det har ett "rejält" hus baserat på bra material och har en god standard. Dessutom är det trevliga kontakter med säljare och övrig personal från företaget.
Däremot har vi baserat vårt val på konstruktion, övrig standard (från golv till takpanna) och sist men inte minst priset!
Värt att nämna är att Vi valt valt bort kök och vitvaror. (Avdragen har även varit i proportion till vad värdet av dessa varor är). Vi anser att kök och vitvaror är mer idividuella än att man ska sitta bunden till en leverentör och välja från en liten broschyr.
Erfarenheten vi gärna delar med oss när det gäller att välja husleverentör är att lusläsa leverensdeklarationer och verkligen gå till grunden med vad som ingår i priset och vad som kommer att kosta extra och till vilket pris.
Helst skulle man vilja att det finns någon form av pris/Kg eller jämförpris på hus. Detta är naturligtvis helt omöjligt, det finns inte 2 tillverkare som är helt jämförbara.
Hur som helst så föll vårt val på Mjöbäcks Villan, som vi uppfattar det har ett "rejält" hus baserat på bra material och har en god standard. Dessutom är det trevliga kontakter med säljare och övrig personal från företaget.
Kul att höra att du gillar Mjöbäcksvillan, Mr Grabber!
Självklart färgas man av människor som har positiva erfarenheter och då vi själva gillar Mjöbäcksvillan mer och mer så gläds vi åt att ingen har skrivit något direkt negativt än!
Får man fråga vilket hus du bygger, priset (utan kök) och var i Sverige det är? När jag själv har suttit och räknat har jag kommit fram till att Mjöbäcksvillan verkar ha ett ganska lågt pris/kvadratmeter. Då har jag ju inte läst leveransbeskrivningen än men det verkar vara lågt jämfört med andra iaf!
Lycka till med bygget Mr Grabber och du får mer än gärna dela med dig av dina erfarenheter fortlöpande, om du hinner förstås!
Självklart färgas man av människor som har positiva erfarenheter och då vi själva gillar Mjöbäcksvillan mer och mer så gläds vi åt att ingen har skrivit något direkt negativt än!
Får man fråga vilket hus du bygger, priset (utan kök) och var i Sverige det är? När jag själv har suttit och räknat har jag kommit fram till att Mjöbäcksvillan verkar ha ett ganska lågt pris/kvadratmeter. Då har jag ju inte läst leveransbeskrivningen än men det verkar vara lågt jämfört med andra iaf!
Lycka till med bygget Mr Grabber och du får mer än gärna dela med dig av dina erfarenheter fortlöpande, om du hinner förstås!
Hej.
Vi har precis byggt Borohus i Värmland och de ingår väl i princip i samma koncern som Mjöbäcksvillan. (En broder Nergården äger majoriteten i det ena och tvärsom)
Vi har byggt ett Södermanland 220 och du kan gärna höra av dig så kan du få ta en titt.
// Salle
Vi har precis byggt Borohus i Värmland och de ingår väl i princip i samma koncern som Mjöbäcksvillan. (En broder Nergården äger majoriteten i det ena och tvärsom)
Vi har byggt ett Södermanland 220 och du kan gärna höra av dig så kan du få ta en titt.
// Salle
Hej!
Har Mjöbäckvillan totalentreprenad (el heter det helentreprenad)?
De priser som ligger ute i ett inlägg ovan, är de totalpriser inkl t ex schaktning, grund, montering etc?
Tacksam för svar!
MVH
Annika
Har Mjöbäckvillan totalentreprenad (el heter det helentreprenad)?
De priser som ligger ute i ett inlägg ovan, är de totalpriser inkl t ex schaktning, grund, montering etc?
Tacksam för svar!
MVH
Annika
Hejsan Annika!
Priserna ovan är utan markarbete och platta. Det kostar från ca. 200 000 kr enligt Mjöbäcksvillan. Vi var på Husexpo idag och pratade med dom. Vi fick ett gott intryck och en riktigt bra sak som dom berättade är att man får ändra hur mkt man vill på planlösningen invändigt utan att det kostar ngt, det är först när det går åt mer mtrl som priset också ökar!
Sedan tycker jag nog att deras standard är ganska hög till ett vettigt pris. Vi får väl se om det blir ett hus från Mjöbäcksvillan...
/Galldin
Priserna ovan är utan markarbete och platta. Det kostar från ca. 200 000 kr enligt Mjöbäcksvillan. Vi var på Husexpo idag och pratade med dom. Vi fick ett gott intryck och en riktigt bra sak som dom berättade är att man får ändra hur mkt man vill på planlösningen invändigt utan att det kostar ngt, det är först när det går åt mer mtrl som priset också ökar!
Sedan tycker jag nog att deras standard är ganska hög till ett vettigt pris. Vi får väl se om det blir ett hus från Mjöbäcksvillan...
/Galldin