Verkar skumt, be att få se specen,
Påtalom mysko kablar:
Jag stod i kön vid infon på CO en gång och snubben i kön framför mig frågade vilken kabel han skulle ha till sin Carport/vedbod.
-Då ska du använda vår "garagekabel" sa expediten och försvan med frågeställaren ut bland hyllorna:S

Det står ingenting om markförläggning.

Verkar som att någon inköpare hos CO har gjort en "bra" affär...

WATTisPOWER skrev:
Verkar skumt, be att få se specen,
Påtalom mysko kablar:
Jag stod i kön vid infon på CO en gång och snubben i kön framför mig frågade vilken kabel han skulle ha till sin Carport/vedbod.
-Då ska du använda vår "garagekabel" sa expediten och försvan med frågeställaren ut bland hyllorna:S
Garagekabel skulle jag också vilja veta vad det är. Det sägs nog en hel del tokigt i dessa affärer när det gäller installationssaker. Bauhaus hade ju en annosn för något år sen som det stog "FK 1G1,5" på :x

Glufsglufs skrev:
Garagekabel skulle jag också vilja veta vad det är. Det sägs nog en hel del tokigt i dessa affärer när det gäller installationssaker. Bauhaus hade ju en annosn för något år sen som det stog "FK 1G1,5" på :x
Haha FK 1G1.5, klockrent! d^_^b

//Patrik

Är inte FK 1G1.5 en korrekt benämning på en gulgrön FK?

Enkel FK heter FK1,5 (2,5), tvinnad FK heter FK 2G1,5 om det är två trådar det handlar om osv.

FK 1G1.5 är alltså en (1 st) tvinnad FK :P

Mikael_L
elmont skrev:
, tvinnad FK heter FK 2G1,5 om det är två trådar det handlar om osv.
Om det är brun och gulgrön då?
För annars heter den väl 2x1,5 ?

Helt riktigt d^_^b

Nu har jag fått "äran" att sätta upp lite classe MJAM och ja det är väl ingen Draka eller Nexan's direkt. Fick klamra TKK med 200mm emellan för att den inte skulle slå sig, och där den gjorde det försökte jag knacka till den lite snyggt med hammaren. Efter en 25m rulle kan både jag och köparen säga att det var en dålig kabel.

Men billig var den säkert ;)

Jo tror den kostade 329 för 25m 3g1,5.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.