Medlem
· Västergötland
· 82 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Nu gissar jag friskt; Larm?
http://www.elektroskandia.se/KatalogKategori.aspx?rid=42712
63 och vissa 125 A apparater har anordning för elektrisk förregling i form av en pilotkontakt d.v.s. ett extra stift resp. hylsa med max anslutningsbar area 4 mm²
63 och vissa 125 A apparater har anordning för elektrisk förregling i form av en pilotkontakt d.v.s. ett extra stift resp. hylsa med max anslutningsbar area 4 mm²
Medlem
· Västergötland
· 82 inlägg
Vad innebär det för en som bara läst till BB1?
Jag gissar att man kan dra en kontaktor via stiftet så att apparaten inte startar om inte donen är ordentligt ihopskjutna. Dessutom bryts då strömmen om man rycker isär det hela under last.
Elektrisk förregling brukar vara till exempel en koppling för att endast en av två kontaktorer skall kunna dra åt gången.
Erik (inte ens BB1)
Elektrisk förregling brukar vara till exempel en koppling för att endast en av två kontaktorer skall kunna dra åt gången.
Erik (inte ens BB1)
Precis som Avemo skriver används stiftet för manöver eller förregling.
Ett vanligt fall är vid reservkraftintag där aggregatet kan manövrera en extern brytare till/från beroende på om alla driftvillkor uppfylls eller ej. Samtidigt hindras man också från att av misstag sluta eller bryta last med handsken.
Ett vanligt fall är vid reservkraftintag där aggregatet kan manövrera en extern brytare till/från beroende på om alla driftvillkor uppfylls eller ej. Samtidigt hindras man också från att av misstag sluta eller bryta last med handsken.
Medlem
· Västergötland
· 82 inlägg
Jaha ok, så har man rätt kringdetaljer så ska man kunna förhindra ljusbåge om man oavsiktligt drar ur kontakten, smart!
Tackar för alla svar, då är man en kunskap rikare!
Tackar för alla svar, då är man en kunskap rikare!
Klicka här för att svara


