7 503 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
mittbolan.se
Lite återkoppling. Jag provade tjänsten och fick ett erbjudande som inte var särskilt attraktivt. Mittbolån samarbetar med 5 banker varav en är Ålandsbanken, en SBAB och två är högriskbanker typ Bluestep. Jag fick aldrig någon offert via webbtjänsten utan efter att man fyllt i sina uppgifter skötes det över telefon.
Känns som en väldigt ofärdig tjänst både teknisk och i innehåll.
Känns som en väldigt ofärdig tjänst både teknisk och i innehåll.
En tanke gällande dessa tjänster.
Kan uppstå problem vid avbetalningar och så vidare i framtiden, då dessa tjänster spottar ut förfrågningar som sedan inte alltid ser så bra ut i kreditinstitutens ögon.
Kan uppstå problem vid avbetalningar och så vidare i framtiden, då dessa tjänster spottar ut förfrågningar som sedan inte alltid ser så bra ut i kreditinstitutens ögon.
En av poängerna med tjänsten var att dom gjorde en kreditupplysning som de sedan delade med bankerna, alltså färre än om man själv sitter och ringer runt till flera banker. Sedan är det där med många förfrågningar överdrivet. Nuförtiden tas det mycket oftare upplysning , tex när man hyr bil och många internetköp. Har man bra kreditvärdighet i övrigt är det inget som påverkar.
Pelle242: Självklart är det inget som påverkar om man sitter med god kreditvärdighet, men det skall du inte utgå från att alla har. En sådan här sökning kan i vissa personers liv göra att de inte kan ta de där glasögonen på avbetalning osv osv,
Rätt eller fel, jag vet inte, men man måste ha det i bakhuvudet
Rätt eller fel, jag vet inte, men man måste ha det i bakhuvudet
Klicka här för att svara