Typiskt nog är det bara kallt så långt fram vädret visar.. Vilket betyder stt det inte blir någon gjutning på ett tag. Tråkigt, jag kommer ju inte vidare och kan inte göra så mycket utan att den är färdig.
Även gräsmattan och stenläggningen vill jag göra efter gjutningen så nivåerna hamnar rätt och stt formen går stt riva lätt.
Kanske man kan bygga ihop stommen till växthuset istället?

holmberg87 holmberg87 skrev:
Typiskt nog är det bara kallt så långt fram vädret visar.. Vilket betyder stt det inte blir någon gjutning på ett tag. Tråkigt, jag kommer ju inte vidare och kan inte göra så mycket utan att den är färdig.
Även gräsmattan och stenläggningen vill jag göra efter gjutningen så nivåerna hamnar rätt och stt formen går stt riva lätt.
Kanske man kan bygga ihop stommen till växthuset istället?
Kolla över ramverket.. om det inte vankas storm kommande veckan :) brukar finnas en hel del o skruva!

Snigla Snigla skrev:
Kolla över ramverket.. om det inte vankas storm kommande veckan :) brukar finnas en hel del o skruva!
Ja en sisådär 18m/s är utlovat i helgen!:thinking: Men jag kan nog bygga ihop det i carporten kanske

holmberg87 holmberg87 skrev:
Ja en sisådär 18m/s är utlovat i helgen!:thinking: Men jag kan nog bygga ihop det i carporten kanske
Oh.. tillhörde ni dem som det vankades snö för oxå? (Med tanke på att du sa att det skulle bli för kyligt för gjutning..)

Snigla Snigla skrev:
Oh.. tillhörde ni dem som det vankades snö för oxå? (Med tanke på att du sa att det skulle bli för kyligt för gjutning..)
Jepp tyvärr, om det nu inte blir regn. Annars är det ett par decimeter

Det svänger så snabbt, från 14 grader och sol idag till snö.. Surt när man ska göra något som är "beroende" av vädret

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Du får väl hyra ett jäkligt stort partytält och några byggfläktar så kan du jobba "inomhus" i shorts när det stormar ute ;-)

• Gilla
jonas9209 och 1 till
  • Laddar…
Bara att tacka vädergudarna! 8-9 grader utlovat idag men blåsigt nåt så otroligt!
Så vi kör på med gjutningen Bild på en betongblandare nära ett pågående gjutningsprojekt vid kusten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
PellePeps
  • Laddar…
15 säckar grovbetong och 2 timmar senare Nygrundad betongplatta med träformar omgiven av grus och sten, i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto
Nygrundad betongplatta med träramar och grus, byggverktyg och skog i bakgrunden.
Skapa konto
Nygrundad betongplatta med grus och formar för byggprojekt utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Men det är faktiskt inte så varmt och soligt som 8-9 grader, snarare 5 , grått och blåsigt och det verkar ta tid för betongen.. Så en betongtäckmatta åkte precis på!
Det borde hjälpa till och göra att jag kan slappna av. Eller?? Nyutgjuten betong täckt med grå betongtäckmatta för härdning, inramad av träformar i utomhusmiljö.
Skapa konto

hsd
Kolla bara så att det inte torkar snabbt , betong behöver vatten under härdningen

hsd hsd skrev:
Kolla bara så att det inte torkar snabbt , betong behöver vatten under härdningen
Tror du det behövs vatten även vid en så låg temp som 5 grader? Är inte risken då att bara kyler av mer?

Ytan har hårdnat nu men inte skiftat färg vilket borde betyda att jag inte behöver tillföra mer fukt.

hsd
Håll koll i alla fall, blir det för torrt upphör härdningen

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Yepp jag ska kolla under dagen. Så här är tempen just nu Digital termometer som visar 8.1°C utomhus och 95.4% luftfuktighet, placerad på träyta med kabel.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.