Hej..
Jag blir inte klok hur jag ska göra med mitt golv.
Nu har jag provat med en Mattrilla och en Betong slip för att få bort den mattan som ligger limmad mot betongen.
jag hade kunnat låta den ligga kvar, men smart som man är har jag lyckats få bort mattan på vissa ställen. Betonggolv med delvis borttagen mattlim, skugga och synliga arbetsskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det funka jätte bra på ytor man inte gott på. Men totalt omöjligt där man trampat på.
Person använder en betongslip för att ta bort limmad matta från betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska jag göra??
Jag kan behålla mattan, men hur jämnar jag ut det för parketten som skall läggas?
 
Vanligen lägger man ut en folie/foam/korksmulepapp/grålumppapp först,
som skall ta upp mindre ojämnheter i underlaget.
Kolla med parkettleveratören!
 
Mattan är ca 3mm det är tydligen för mycket. Kommer knarra när jag går. Ska hyra en 60kg mattrila så vi får se om det funkar. Den flrra jag hade var bara 20kg.
 
BirgitS
Om du bara kan få någorlunda jämna kanter/områden kan du utjämna med några lager lumppapper för att få en jämn sluttning mellan de två nivåerna.
 
BigR
Ta bort mattan. Blir säkert lättare med en tyngre maskin.
 
Jag fick bort allt... men det var inte lätt. Armarna är som spagetti idag:) Rum under renovering med röra av borttaget material på golvet och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.