90 505 läst ·
259 svar
91k läst
259 svar
Mitt första hus! Nu ska här renoveras...
No comment !SBH skrev:
Tack!titanium skrev:
Nu kan vi kanske sätta punkt på denna diskussionen i denna tråden?
Mvh
Fredrik
De är ju fint väder ute... 
Nä skämt åsido.
Den senaste tiden har de vart mycket jobbande på andra håll som upptagit all ledig tid. (nästan)
Har iallafall lyckats mäta upp hela taket och takstolar så nu ska jag börja begära in offerter.
Vardagsrummet/matrummet är praktiskt taget färdigrivet så snart är där inte mer att göra där innan taket har blivit fixat.
Bilduppdatering borde komma under veckan.
Mvh
Fredrik
Nä skämt åsido.
Den senaste tiden har de vart mycket jobbande på andra håll som upptagit all ledig tid. (nästan)
Har iallafall lyckats mäta upp hela taket och takstolar så nu ska jag börja begära in offerter.
Vardagsrummet/matrummet är praktiskt taget färdigrivet så snart är där inte mer att göra där innan taket har blivit fixat.
Bilduppdatering borde komma under veckan.
Mvh
Fredrik
titanium skrev:
Oj tack så mycket...
Själv tycker jag att jag lägger alldeles för lite tid på huset just nu.
Har kommit lite annat "i vägen".
Va renoveringen kostar i kaffeväg vet jag inte...
Va de gäller budget för min renovering så ligger budgeten på 650k för färdigt hus. (renoveringskostnad då)
Men detta är höftat lite på känn men de är en uppskattning...
Bilder kommer.
Mvh
Fredrik
Själv tycker jag att jag lägger alldeles för lite tid på huset just nu.
Har kommit lite annat "i vägen".
Va renoveringen kostar i kaffeväg vet jag inte...
Va de gäller budget för min renovering så ligger budgeten på 650k för färdigt hus. (renoveringskostnad då)
Men detta är höftat lite på känn men de är en uppskattning...
Bilder kommer.
Mvh
Fredrik
Skogiz skrev:
Känns som mina popcorn börjar ruttna nu!
Har väntat allt för länge på uppdatering o bilder nu
MVH/
Har väntat allt för länge på uppdatering o bilder nu
MVH/
Uppdateringsdax.
Här kommer lite info samt bilder om vad som hänt den senaste tiden.
Har haft lite annat att stå i så huset har hamnat lite åt sidan men de ska nog snart bli bättre.
I badrummet har nästan all gammal puts knackats ner för att kunna putsas om och dessutom har dom nya väggarna fått våtrumsgips på sig.
Den sista biten av den nya murade väggen knackades ner för att sedan muras upp på nytt för att få en helt ny vägg i våtrummet.
Gamla dåliga väggar vill jag inte ha i våtrummet.

Nu väntar att placera ut dom 2 golvbrunnarna och lägga värmeslingor innan flytspacklet kommer på.
Vardagsrummet/matrummet har blivit av med sitt gamla undertak (jävla skitjobb) i etapper.

Sen har även fönsterbrädor fått lämna plats för att jag ska kunna mura igen "uttagen" där elementen suttit då ytterväggen där är på tok för tunn och mycket värme från elementen går ut genom väggen.
Där fick jag även fram dom snygga valven över fönstren som kommer behållas

Mvh
Fredrik
Här kommer lite info samt bilder om vad som hänt den senaste tiden.
Har haft lite annat att stå i så huset har hamnat lite åt sidan men de ska nog snart bli bättre.
I badrummet har nästan all gammal puts knackats ner för att kunna putsas om och dessutom har dom nya väggarna fått våtrumsgips på sig.
Den sista biten av den nya murade väggen knackades ner för att sedan muras upp på nytt för att få en helt ny vägg i våtrummet.
Gamla dåliga väggar vill jag inte ha i våtrummet.

Nu väntar att placera ut dom 2 golvbrunnarna och lägga värmeslingor innan flytspacklet kommer på.
Vardagsrummet/matrummet har blivit av med sitt gamla undertak (jävla skitjobb) i etapper.

Sen har även fönsterbrädor fått lämna plats för att jag ska kunna mura igen "uttagen" där elementen suttit då ytterväggen där är på tok för tunn och mycket värme från elementen går ut genom väggen.
Där fick jag även fram dom snygga valven över fönstren som kommer behållas

Mvh
Fredrik
Mer puts har knackats ner i de som kommer bli matrum.

Vidare har även mellanväggen mellan vardagsrum/matrum rivits då den dels va dålig samt att valvet inte föll mig i smaken.
Detta va dock ganska spännande att göra på egen hand.

Även de gamla undertaket i denna halvan revs ner i samma veva

Mvh
Fredrik

Vidare har även mellanväggen mellan vardagsrum/matrum rivits då den dels va dålig samt att valvet inte föll mig i smaken.
Detta va dock ganska spännande att göra på egen hand.

Även de gamla undertaket i denna halvan revs ner i samma veva

Mvh
Fredrik
Ptja när andra saker går som de går så e de skönt att få ut aggressionerna...
Nä skämt åsido.
Man kommer på att man vill göra saker ordentligt när man ändå håller på och då blir de lite damm som yr.
Just nu händer de massor med saker på alla möjliga fronter i livet men husrenoveringen kommer fortgå undan för undan...
Tack för orden längs vägen.
Mvh
Fredrik
Nä skämt åsido.
Man kommer på att man vill göra saker ordentligt när man ändå håller på och då blir de lite damm som yr.
Just nu händer de massor med saker på alla möjliga fronter i livet men husrenoveringen kommer fortgå undan för undan...
Tack för orden längs vägen.
Mvh
Fredrik
Raceman skrev:
Vilket drömmställe alltså
Mkt jobb men det har verkligen potential att blå något alldeles speciellt
Lycka till med forts!
MVH/
Mkt jobb men det har verkligen potential att blå något alldeles speciellt
Lycka till med forts!
MVH/
Jag tycker du borde röja upp i den där djungeln på baksidan... 
Även om du nu tar det lite lugnare gör du framsteg så att en annan skäms rejält. Bra jobbat kompis!
Även om du nu tar det lite lugnare gör du framsteg så att en annan skäms rejält. Bra jobbat kompis!