44 531 läst ·
153 svar
45k läst
153 svar
Mitt badrums projekt
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Hann gipsa det mesta idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Satte bara plåtvinkel bakom gipset i det hörn där duschen ska vara. Kanske är onödigt men det är ju känsligaste hörnet i badrummet. La den bara bakom gipset och drog fast med skruvarna genom gipset.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Börjar bli dags för golvvärme och flytspackling men det får vänta till efter sportlovet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Ska inte behövas spackel med Kiilto duken, törs inte svara på hur det är med andra fabrikat. Det enda som jag ska spackla är runt hålen för handdukstorken då skivan gick sönder lite när den skulle dit. Fick rådet att använda vanlig fix av leverantören (kakelplattan). Sen så ska vi ha halvkaklat på den sidan där handfatet ska var så allt ovanför kaklet ska ju så klart spacklas samt tak&snedtak.
Hoppas på att komma igång igen nu i helgen efter lite resor. Golvvärmeslang etc.
Hoppas på att komma igång igen nu i helgen efter lite resor. Golvvärmeslang etc.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Tog fel bort först så vid duschblandaren blev det inget spel alls då det passade på mm men vid handdukstorken missade jag men 2 mm och därav gick skivan sönder något. Övriga borrade jag med 32 mm borr vilket funkade bra.
Men nej ingen latex runt hålen. Brukar man ha det ?
Men nej ingen latex runt hålen. Brukar man ha det ?
När jag lusläste lite branchregler såg jag kravet på max 2mm glipa runt ytterröret innan tätskikt ska på plats. Frågade på forumet och fick som svar att man kunde fylla med lite vad som helst, verkar inte vara så kritiskt.P Peter_K skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-lk-vaeggbockstoed-i-enklad-vaegg.308461/#post-2871610
Anledningen till att jag frågade var mest att jag än så länge har lite för stort spel kring mina rör (dock enbart med plywood), hoppas att det blir mer noggrant med gips. Men blir ju ändå (32-25)/2 = 3.5mm runt om även om jag lyckas exemplariskt med en 32mm borr.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg