Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte efter min separation ett litet hus ute på landet. Som bäst kan det på mäklarspråk beskrivas med ”har potential” och för den händige.
Papper på när exakt det är byggt saknas. Men baserat på konstruktion och material i grundkonstruktionen så gissas det på 1910-1920.
Häng med när jag lyfter mitt älskade ruckel och sakta förvandlar det till mitt egna lilla slott!
Det ska bli spännande att se! Har du några interiörbilder?E Ensam kvinna kan skrev:[bild] [bild] [bild]
Köpte efter min separation ett litet hus ute på landet. Som bäst kan det på mäklarspråk beskrivas med ”har potential” och för den händige.
Papper på när exakt det är byggt saknas. Men baserat på konstruktion och material i grundkonstruktionen så gissas det på 1910-1920.
Häng med när jag lyfter mitt älskade ruckel och sakta förvandlar det till mitt egna lilla slott!
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Ja, verkligen spännande! Jag tycker att det har potential på ren svenska, i alla fall av bilderna att döma.
Det där som ser ut som ett öppet hål, är det ett fönster eller en dörr som saknas?
Det där som ser ut som ett öppet hål, är det ett fönster eller en dörr som saknas?
Vad kul!Marlen Eskilsson skrev:
Tidigare ägare satte in ett högt fönster som går från golvet och en bra bit upp mot taket. Antar att glaset inte syns pga skuggan men där sitter glas i.
Nu kommer jag här som en bibelförsäljare som knackar på hos alla nyinflyttade.
"Jag vill bara informera om..." den ideella föreningen Skånska Gårdar som är en trevlig gemenskap om man äger ett äldre skånskt hus. Föreningen förmedlar kunskap och kurser angående hur man vårdar gamla hus på ett för huset (och därmed för kapitalet) bra sätt. http://www.skanskagardar.se/
Det behöver inte ens vara i särskilt välbevarat originalskick.
Gamla hus behöver annan omsorg än de råd man får på XL Bygg m.fl.
"Jag vill bara informera om..." den ideella föreningen Skånska Gårdar som är en trevlig gemenskap om man äger ett äldre skånskt hus. Föreningen förmedlar kunskap och kurser angående hur man vårdar gamla hus på ett för huset (och därmed för kapitalet) bra sätt. http://www.skanskagardar.se/
Det behöver inte ens vara i särskilt välbevarat originalskick.
Gamla hus behöver annan omsorg än de råd man får på XL Bygg m.fl.
Detta ska bli spännande att följa, det ser ut som ett mycket trevligt och mysigt litet hus.
Vad har du för direkt planer? Invändigt, blir det ny planlösning, renovering eller återställande av originalskick? Trädgård? Verkar tak och liknande OK eller funderar du på att byta?
Vad har du för direkt planer? Invändigt, blir det ny planlösning, renovering eller återställande av originalskick? Trädgård? Verkar tak och liknande OK eller funderar du på att byta?
Har gjort precis samma sak, efter min separation har jag köpt ett ruckel på landet, jag flyttar dit på måndag (nja får bo i husvagnen ett tag på tomten ) och ska börja renovera efter nyår. Det ska bli kul att följa ditt projekt 