204 207 läst ·
909 svar
204k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Jag tror att du lugnt kan ta bort diagonalbrädan. Är ganska säker på att det finns massor av skivverkan i huset nu med panel och annat. Kan vara kvar sen huset byggdes och behövdes under byggtiden.
//AA
//AA
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig...
Hade bestämt innan jag började med lägenheten att det skulle bli nytt kök inget annat, så igår åkte jag och köpte ett begagnat kök
Tror faktiskt att allt stämmer riktigt bra, följde med häll, inbyggnads ugn, inbyggnads micro och fläkt.
Kan nog använda allt utom micron, eller om man kan använda den istället för ugnen då det är en kombi, tror jag 🤔 , har ingen aning om det funkar och / eller är bra?
Brukar hålmått för hällar vara samma? Känns dumt att såga hål i en bänkskiva för en beg häll om hålet inte stämmer för en ny häll...
Siemens
Hade bestämt innan jag började med lägenheten att det skulle bli nytt kök inget annat, så igår åkte jag och köpte ett begagnat kök
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror faktiskt att allt stämmer riktigt bra, följde med häll, inbyggnads ugn, inbyggnads micro och fläkt.
Kan nog använda allt utom micron, eller om man kan använda den istället för ugnen då det är en kombi, tror jag 🤔 , har ingen aning om det funkar och / eller är bra?
Brukar hålmått för hällar vara samma? Känns dumt att såga hål i en bänkskiva för en beg häll om hålet inte stämmer för en ny häll...
Siemens
Nja, det brukar vara speciella men skillnaden är väl egentligen bara att det finns öppningar som underlättar luftcirkulation så att det inte blir för varmt i skåpet. Det går ju att lösa själv ifall du har ett liggande.nino skrev:
Ok men yttermåtten är detsamma?D Dublin skrev:
Får kolla hur riktiga skåp ser ut så får man bygga om
Jo samma yttermått. De ska ju gå att kombinera med vanliga 60 stommar så att det inte ser konstigt ut. Kolla på ikeas webb så kan du få mått och utseende på stommarna. Det viktiga är en ordentlig öppning nedåt så luft kan komma in underifrån via öppning med galler i sockeln.nino skrev:
Tankevurpa delux, beställde proppar för elementen, 3 element då behöver jag 3 proppar eller🤔, måste beställa 3 till så klart ☹️
Nu behöver jag hämta mer gips till taket och på släpet står det ett kök... Får lov att bära in det, hämta gips sen ska soffjä-eln slängas nu har jag flyttat runt den nog
Logga in
Skapa konto
Nu behöver jag hämta mer gips till taket och på släpet står det ett kök... Får lov att bära in det, hämta gips sen ska soffjä-eln slängas nu har jag flyttat runt den nog
Nu är det skivorna längs med ytterväggen rakt fram i bild kvar, är typ halva skivor plus en liten bit.
Sen lämnar jag ett hål i taket där avloppet är, får byta det vid lämpligt tillfälle.
Går från vindsvåningen till källaren så det är en bit, plus att det ska på ett gren och flyttas in i vägg så det är inte bara...
Man är ju lite sugen på att prova den här med.
Sen lämnar jag ett hål i taket där avloppet är, får byta det vid lämpligt tillfälle.
Går från vindsvåningen till källaren så det är en bit, plus att det ska på ett gren och flyttas in i vägg så det är inte bara...
Man är ju lite sugen på att prova den här med.
Logga in
Skapa konto