204 761 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Har hållit på med mitt 1a projekt och byggt badrum men nu börjar ju våren komma lite smått även i Dalarna..
Ska beställa panel någon dag här, blir ca 600lpm, då ska jag klara ena gaveln och även första våningen på andra gaveln, då kan jag få i fönster och balkongdörr där.
Hyresgästen som bor där flyttar i sommar, oklart exakt när än, så planen är att kunna renovera den lgh utom köket som får vänta tills baksidan får ny panel, men det blir troligen 2024
Har sålt av lite prylar som stått och ska beställa en ny byggställning. Blir en 9x8m plus gaveltopp med lite extra grejer så det går att bygga som 15x6m också.
Tar ev ledigt från jobbet en vecka för att köra på så mycket det går, väntar med fönstren tills panelen är på plats, ifjol blev fönstren ståendes flera veckor/månader innan dom blev monterade
Ska beställa panel någon dag här, blir ca 600lpm, då ska jag klara ena gaveln och även första våningen på andra gaveln, då kan jag få i fönster och balkongdörr där.
Hyresgästen som bor där flyttar i sommar, oklart exakt när än, så planen är att kunna renovera den lgh utom köket som får vänta tills baksidan får ny panel, men det blir troligen 2024
Har sålt av lite prylar som stått och ska beställa en ny byggställning. Blir en 9x8m plus gaveltopp med lite extra grejer så det går att bygga som 15x6m också.
Tar ev ledigt från jobbet en vecka för att köra på så mycket det går, väntar med fönstren tills panelen är på plats, ifjol blev fönstren ståendes flera veckor/månader innan dom blev monterade
Påbörjat ställningsbygge
Lunch i bilen
Några paket panel råplan och reglar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lunch i bilen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Några paket panel råplan och reglar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fy fn va högt det var på slutet och då ska jag upp 2m till 
Sparklister är inte på plats, inte översta våningen heller.
Kände att det räcker nu innan nåt händer...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sparklister är inte på plats, inte översta våningen heller.
Kände att det räcker nu innan nåt händer...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har köpt, kostade ca 60.000 med frakt och moms.B Beemaster skrev:
Frågade på en firma som ligger 7mil bort vad hyran skulle bli och med leverans, montering demontering så ca 20-25' för 4 veckor.
Jag gör ju en sida om året så i runda slängar samma pengar.
Har ju även ett till hus där vi håller på med fasad så den kommer bli använd även där.
Förhoppningsvis så får man ju nästan tillbaka pengarna, priserna gick upp 18% efter min beställning, enl säljaren jag har inte kollat...
Det är läskigt att bygga ställningar på fyra våningar själv, speciellt aluminumställningar. Det gäller att fästa i väggen så den håller sig stilla och inte svajjar. Jag hade mer ställning och kunde bygga runt hörnen det stabiliserade så mycket att jag knappt behövde fästa i väggen. Spelar nog ingen roll hur du sätter diagonalerna så länge det är en per våning.nino skrev:
Ja det brukar ju iof vara så när jag köper nåt...MrJay skrev:
Det var säljaren jag köpte av som sa att priserna skulle gå upp efter påsk.
Har lite svårt att se att priserna ska gå ner med tanke på stålpriser men vad vet jag...
Synd att jag inte tog en screenshot på hemsidan
Fick en offert tidigare på 18x6m ram stål då var priset 34700 tittar man på sidan idag så kostar den 38200
Redigerat: