Har hållit på med mitt 1a projekt och byggt badrum men nu börjar ju våren komma lite smått även i Dalarna..
Ska beställa panel någon dag här, blir ca 600lpm, då ska jag klara ena gaveln och även första våningen på andra gaveln, då kan jag få i fönster och balkongdörr där.
Hyresgästen som bor där flyttar i sommar, oklart exakt när än, så planen är att kunna renovera den lgh utom köket som får vänta tills baksidan får ny panel, men det blir troligen 2024

Har sålt av lite prylar som stått och ska beställa en ny byggställning. Blir en 9x8m plus gaveltopp med lite extra grejer så det går att bygga som 15x6m också.

Tar ev ledigt från jobbet en vecka för att köra på så mycket det går, väntar med fönstren tills panelen är på plats, ifjol blev fönstren ståendes flera veckor/månader innan dom blev monterade
 
  • Gilla
Söderslätt och 5 till
  • Laddar…
Panel beställd, har kikat på ställning och lägger nog en order under veckan.

Har ledig vecka v18 så då ska det spikas panel.
Väntar till i höst med fönstren
 
  • Gilla
Beemaster och 3 till
  • Laddar…
Ställning inköpt och på plats
Panel råplan och reglar inköpt och på plats

Ska börja bygga ställning imorgon lördag.
Börjar spika upp panel fredag v17 och har ledig vecka v18.
Kanske är klar helgen v18? :thinking::D
 
  • Gilla
jeppe42 och 6 till
  • Laddar…
Påbörjat ställningsbygge

Byggnadsställning vid vit husfasad och råplan panel och reglar på marken, sett från bilinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lunch i bilen

Bilens passagerarsäte med bygginstruktioner, två burkar NOCCO, en påse RAMLÖSA vatten och ett kuvertbröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några paket panel råplan och reglar

Bil parkerad bredvid byggmaterial som panel och reglar på en grusplan med byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inplastade paket med paneler och reglar på marken bredvid en cykel, med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
att du kan lämna det där det skulle inte gå i andra städer
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nu bor jag ju inte direkt i en stad :D
 
  • Älska
  • Gilla
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Fy fn va högt det var på slutet och då ska jag upp 2m till :surprised:

Ställning uppställd mot en flervåningsbyggnad med ofärdigt arbete och byggmaterial nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sparklister är inte på plats, inte översta våningen heller.
Kände att det räcker nu innan nåt händer...

Ett ölglas med öl står på ett träbord med texten "Stilla nerverna" under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 7 till
  • Laddar…
Nån som vet, men sista diagonalstaget det blir på gaveltoppen till höger och ner mot det översta som sitter där redan, så det blir som ett långt stag?
 
Ja det låter vettigt.

//AA
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nån som vet, men sista diagonalstaget det blir på gaveltoppen till höger och ner mot det översta som sitter där redan, så det blir som ett långt stag?
Vad kostar det att hyra en så stor ställning, eller har du kanske köpt den?
Per dag, vecka el. månad?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
B Beemaster skrev:
Vad kostar det att hyra en så stor ställning, eller har du kanske köpt den?
Per dag, vecka el. månad?
Jag har köpt, kostade ca 60.000 med frakt och moms.
Frågade på en firma som ligger 7mil bort vad hyran skulle bli och med leverans, montering demontering så ca 20-25' för 4 veckor.
Jag gör ju en sida om året så i runda slängar samma pengar.
Har ju även ett till hus där vi håller på med fasad så den kommer bli använd även där.
Förhoppningsvis så får man ju nästan tillbaka pengarna, priserna gick upp 18% efter min beställning, enl säljaren jag har inte kollat...
 
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Låter som en riktigt bra affär då ju!
 
nino nino skrev:
Fy fn va högt det var på slutet och då ska jag upp 2m till :surprised:

[bild]

Sparklister är inte på plats, inte översta våningen heller.
Kände att det räcker nu innan nåt händer...

[bild]
Det är läskigt att bygga ställningar på fyra våningar själv, speciellt aluminumställningar. Det gäller att fästa i väggen så den håller sig stilla och inte svajjar. Jag hade mer ställning och kunde bygga runt hörnen det stabiliserade så mycket att jag knappt behövde fästa i väggen. Spelar nog ingen roll hur du sätter diagonalerna så länge det är en per våning.
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
MrJay
nino nino skrev:
Förhoppningsvis så får man ju nästan tillbaka pengarna, priserna gick upp 18% efter min beställning, enl säljaren jag har inte kollat...
Köpte ställning i vintras, priset verkar istället ha gått ner med ca 15% nu när jag kollar
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Köpte ställning i vintras, priset verkar istället ha gått ner med ca 15% nu när jag kollar
Ja det brukar ju iof vara så när jag köper nåt...

Det var säljaren jag köpte av som sa att priserna skulle gå upp efter påsk.
Har lite svårt att se att priserna ska gå ner med tanke på stålpriser men vad vet jag...
Synd att jag inte tog en screenshot på hemsidan

Fick en offert tidigare på 18x6m ram stål då var priset 34700 tittar man på sidan idag så kostar den 38200
 
Redigerat:
  • Gilla
dhil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.