204 722 läst ·
909 svar
205k läst
909 svar
Mitt 2a stora projekt
Jag kommer regla för fönster men med vindduk över, sen sätter jag panel över fönstret, blir det att se tokigt ut så kan jag enkelt såga upp och sätta i fönster efteråt.
Skulle gärna ha lite fasad belysning, fast det är ett fler familjshus... Det är som sagt skog bakom och inte alls så mycket belysning i närheten. 2st lampor som lyser upp ned, en på varje sida av mitten fönstret uppe, tror ni det blir dumt?
Skulle gärna ha lite fasad belysning, fast det är ett fler familjshus... Det är som sagt skog bakom och inte alls så mycket belysning i närheten. 2st lampor som lyser upp ned, en på varje sida av mitten fönstret uppe, tror ni det blir dumt?
Nej det hade nog passat bra. Jag har/hade kört på SG Metro så får du något som håller i många år utan att rosta eller trilla söndernino skrev:
Jag kommer regla för fönster men med vindduk över, sen sätter jag panel över fönstret, blir det att se tokigt ut så kan jag enkelt såga upp och sätta i fönster efteråt.
Skulle gärna ha lite fasad belysning, fast det är ett fler familjshus... Det är som sagt skog bakom och inte alls så mycket belysning i närheten. 2st lampor som lyser upp ned, en på varje sida av mitten fönstret uppe, tror ni det blir dumt?
Ja det får det nog bli fast dom var dyra...Ramnemark skrev:
Svart vit eller grafit?
Svart då syns dom ju även på dagen, vit då syns dom inte på dagen vilket också kan vara bra
Vit hade kanske passat bäst mot fasaden hos dig? Själv kör jag Grafit/Antracit på det mesta men jag har ju tegel.nino skrev:
SG är enkla att installera, går i princip inte sönder och har väldigt bra färg/motstånd mot rost. Däremot är de ganska dyra. Har köpt 10st SG Spike till mitt hus och det känns i plånboken
Ja jag tror på vittRamnemark skrev:
Vit hade kanske passat bäst mot fasaden hos dig? Själv kör jag Grafit/Antracit på det mesta men jag har ju tegel.
SG är enkla att installera, går i princip inte sönder och har väldigt bra färg/motstånd mot rost. Däremot är de ganska dyra. Har köpt 10st SG Spike till mitt hus och det känns i plånboken![]()
En slang till första sen en slang vidare till nästa?
Ja där finns två ingångar bak på dem om man vill, alternativt en kopplingsdosa någonstansnino skrev:
Detta är en Metro Deco på baksidan och inuti (samma som Metro)
Ok va bra tack
Vill inte störa elektrikergrannen i onödan, han ligger redan efter med "lovade" jobb
Får dra ner till utlampan och hoppas att han kan koppla ihop det där ilag med skymningsvakt och vad det nu är
Vill inte störa elektrikergrannen i onödan, han ligger redan efter med "lovade" jobb
Får dra ner till utlampan och hoppas att han kan koppla ihop det där ilag med skymningsvakt och vad det nu är
Måste fråga men hur gör man med liggande panel ute i ändarna?
Det är ju dubbelfaspanel, ser alltså ut ungefär som en vanlig inomhus panelbräda med bot och spont.
Vid takvinkeln så kommer det ju ofrånkomligen bli en glipa, eftersom jag väl inte kan få ner panelen så det blir tajt...
Sätter man en regel / list, ca 25x25 mot taket så det täcker den glipan eller ska jag köra stående panel högst upp (nej det tror jag inte jag vill)
Det är ju dubbelfaspanel, ser alltså ut ungefär som en vanlig inomhus panelbräda med bot och spont.
Vid takvinkeln så kommer det ju ofrånkomligen bli en glipa, eftersom jag väl inte kan få ner panelen så det blir tajt...
Sätter man en regel / list, ca 25x25 mot taket så det täcker den glipan eller ska jag köra stående panel högst upp (nej det tror jag inte jag vill)
Jaha då är det "äntligen" dax att börja med gaveln på riktigt.
Live uppdaterar väl under dagen
Blir nog mest reglar idag så får jag ta panel imorgon.
Vad tror ni, 2man klarar vi det på 10h var? Att få upp panelen alltså?
Är ca 60-70kvm
Färg inköpt från Norge 1490NOK
Blr räcka till gaveln iaf, får beställa mer till långsidan som måste målas i år
Live uppdaterar väl under dagen
Blir nog mest reglar idag så får jag ta panel imorgon.
Vad tror ni, 2man klarar vi det på 10h var? Att få upp panelen alltså?
Är ca 60-70kvm
Färg inköpt från Norge 1490NOK
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blr räcka till gaveln iaf, får beställa mer till långsidan som måste målas i år
Tog längre tid än jag trodde att få upp alla reglar, men nu är det klart iaf
Lite högst upp är förvisso kvar men det får nog bli med skylift.
Få se hur jag gör med översta platån, missade att jag bara hade 3 uppgångsluckor så jag har ingen till gaveltoppen utan måste ta stege dit, eller riva nästan allt för att flytta luckan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite högst upp är förvisso kvar men det får nog bli med skylift.
Få se hur jag gör med översta platån, missade att jag bara hade 3 uppgångsluckor så jag har ingen till gaveltoppen utan måste ta stege dit, eller riva nästan allt för att flytta luckan


