Vi har nyligen flyttat in i en nyproducerad HSB-lägenhet. Våra förväntningar var stora; HSB + välrenommerat byggföretag kändes tryggt, området är fint, planlösning bra, stor härlig balkong, miljövänlig byggteknik osv. Tyvärr uppfyller allt utförande inte våra förväntningar och främst är det badrummets plattsättning som vi tycker är alltför slarvigt gjort.
Stort fogsprång både på golvet och väggarna, ojämn fogbredd, missfärgade fogar, porer, hål och smuts i fogen osv. Bilderna visar några exempel på detta.
Vi har klagat till HSB och de kommer att skicka hantverkaren till oss för inspektion. Jag är osäker på vilka krav man kan ställa och befarar att hantverkaren kommer att prata omkull mig och mena att jobbet är gjort i enlighet med branschregler.
Jag vore tacksam för era synpunkter. Är jag för kinkig? Tycker ni att det är tillräckligt bra? Är det inte konstigt att det inte blir bättre vid nyproduktion?
Stort fogsprång både på golvet och väggarna, ojämn fogbredd, missfärgade fogar, porer, hål och smuts i fogen osv. Bilderna visar några exempel på detta.
Vi har klagat till HSB och de kommer att skicka hantverkaren till oss för inspektion. Jag är osäker på vilka krav man kan ställa och befarar att hantverkaren kommer att prata omkull mig och mena att jobbet är gjort i enlighet med branschregler.
Jag vore tacksam för era synpunkter. Är jag för kinkig? Tycker ni att det är tillräckligt bra? Är det inte konstigt att det inte blir bättre vid nyproduktion?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såg verkligen "amatörmässigt" ut MEN är osäker på vilken nivå som gäller för reklamation. Men jag hade själv garanterat försökt driva på för att det skulle göras om.
Ser ju ut som att det är någon som aldrig kaklat innan som satt upp det där. Jag hade utifrån kvaliten på plattsättningen ifrågasatt hela badrummet. Är ytskicket monterat helt åt helvete så pekar det ju på att de underliggande delarna håller samma "kvalité". Be att få ut all dokumentation som finns på det (besiktningsprotokoll etc) och kontrollera så fallet på badrumsgolvet stämmer och är godkänt i hela badrummet... Hade aldrig accepterat det där.
Klicka här för att svara