Finns ingen som förut möjligen TS som kan veta om det går att få till så det linjerar.
Ja visst det ser ut som samma storlek men diffar det på 2-3mm så är det kört... eller är det samma platta på golv och vägg?

• Gilla
scarface75 och 3 till
  • Laddar…
D
A Aunty skrev:
fast du får ju inte fogföljd automatiskt.
De är ju inte fel att inte ha fog följd eller vise versa.

har du inte avtalat om att det ska vara fogföljd kommer du inte få igenom det som ett fel
fogföljd är det vad det låter som, dvs att all vertikala och horisontella fogar följer varandra?

mör fogföljd ett vedertaget begrepp?

Skumt man brukar väl ta mindre plattor till avloppet i duschen med tanke på fallet?

• Gilla
Tranarö
  • Laddar…
T
V växelventil skrev:
Skumt man brukar väl ta mindre plattor till avloppet i duschen med tanke på fallet?
Nej, inte nu för tiden, nu används kuvertskärningar. Kommer inte ihåg senast jag lade 10x10 cm i duschfallet.

• Gilla
Janetgorgis och 3 till
  • Laddar…
A
D Derbyboy skrev:
fogföljd är det vad det låter som, dvs att all vertikala och horisontella fogar följer varandra?

mör fogföljd ett vedertaget begrepp?
fogföljd är ett vedertaget begrepp.
men om man inte specifikt avtalat att man vill ha fogföljd kan man inte hävda att det är fel om plattsättaren inte gjort det, är som sagt inget fel att inte ha fogföljd

• Gilla
FolkeF och 5 till
  • Laddar…
D
Men har man 15x15 på golvet och 30x60 på väggarna så bör man väl avtala om fogföljd?

Men blir ju klurigt när det ska in två till fogar på golvet, alltså 4 plattor på en väggplatta.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Nej, inte nu för tiden, nu används kuvertskärningar. Kommer inte ihåg senast jag lade 10x10 cm i duschfallet.
Nu verkar det ju inte som aktuell plattsättare använder det.

• Gilla
bearmaniac
  • Laddar…
Karlia
Ska man behöva säga till att man vill att det ska bli fint? Och att hen ska vara noggrann?

Tycker inte bilden visar på katastrof men nog skulle jag vilja ha fogföljd i mesta möjliga mån.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Jag anser att staten borde göra monopol på hantverkare, alla behöver ett leg och flera klagomål leder till att det blir indragit + böter precis som läkare (gärna i kombination att man hängs ut). Då kommer vi ha proffs kvar.

• Gilla
  • Haha
PaddyO och 9 till
  • Laddar…
A
D Derbyboy skrev:
Men har man 15x15 på golvet och 30x60 på väggarna så bör man väl avtala om fogföljd?

Men blir ju klurigt när det ska in två till fogar på golvet, alltså 4 plattor på en väggplatta.
vad menar du med 15x15 på golvet och 30x60 på väggar är det ju omöjligt att få fogföljd, hur kan man då avtala om det?

• Gilla
nossoj11 och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag anser att staten borde göra monopol på hantverkare, alla behöver ett leg och flera klagomål leder till att det blir indragit + böter precis som läkare (gärna i kombination att man hängs ut). Då kommer vi ha proffs kvar.
A Aunty skrev:
vad menar du med 15x15 på golvet och 30x60 på väggar är det ju omöjligt att få fogföljd, hur kan man då avtala om det?
Gärna!! Precis fått reda på att det är flera fel i mitt badrum via en besiktningsman. Blir besiktning imorgon

• Gilla
jangus11 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Då kommer vi ha proffs kvar.
Visserligen men det lär ju inte vara så många som vill jobba så och då kommer priserna att gå upp kraftigt.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Ser inget som helst fel.
Jobbet är inte färdigt. Hur det ser ut under toaletten är oväsentligt etc.
Påtala frågorna Men vänta med att döma ut det tills det är färdigt.

Är det carrara marmor?
lite bättre att påtala fel när det inte är färdigt än att de s
nino nino skrev:
Finns ingen som förut möjligen TS som kan veta om det går att få till så det linjerar.
Ja visst det ser ut som samma storlek men diffar det på 2-3mm så är det kört... eller är det samma platta på golv och vägg?
Det är samma platta. 30x30 granitkeramik

Från början var det tänk att det skulle vara en kuvertskärning i duschen. Detta missade byggarna göra där av brunnen så som den är på bilden

• Gilla
Nummer18
  • Laddar…
D
A Aunty skrev:
plattorna är bricmate 297x597 och 147x147

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.