Badrummet är nu kaklat och jag tycker personligen att det är vissa saker som inte är bra gjort. Bifogar några bilder så får ni se själva. Eller är det sådant här man får räkna med när det är ett "hantverk" ? Beskrev för plattsättaren innan att jag är extremt noga och att de hellre fick ta längre tid och att de skulle bli ett bra resultat. Plattsättaren sa att underlaget var mycket bra.
Ska han få göra om eller vad för prisavdrag är rimligt?

• bild-38.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-39.JPG
    Skapa konto
  • bild-40.JPG
    Skapa konto
  • bild-41.JPG
    Skapa konto
  • bild-42.JPG
    Skapa konto
  • bild-43.JPG
    Skapa konto
någon jättekatastrof är det väl inte... fast han borde kanske skurit om någon platta, speciellt eftersom du sa att du var extremt noga av dig

kan du ta en bild så man får se hela badrummet? var är bild 2? sitter den i ögonhöjd

Det är ju ett hantverk... och med dagens storformat plattor har det inte blivit lättare

Om man tittar på en våtrumsväggmatta med kakelmönster (typ -80 -90 tal) så är det långt ifrån perfekta foga fast man skulle kunnat göra mönstret 100% var kanske ett dåligt exempel...

Dåligt ser det inte ut att vara (vi har sett mycket värre här på BH) men inte heller 100%, men man måste nog vara på plats för att kunna ge ett riktigt svar

Göra om är väl lite att ta i.. Urtaget runt brunn var inte så bra gjort dock!

Här kommer 2 bilder så man ser helheten lite bättre. Bild nr två sitter inte i ögonhöjd som tur är. Den sitter ovanför dörrkarmen, den kommer nog ingen att se då man inte tittar där precis.
Jag är väldigt noga och förklarade det att det viktigaste var att resultatet blev bra. Helheten är väldigt bra tycker jag men det finns några små missar här och där som sagt...

• bild-53.JPG
    Skapa konto
  • bild-54.JPG
    Skapa konto
Snyggt, är en bedömningsfråga. Om plattsättaren har det lika "fint" hemma, tror han givetvis att det inte är något fel på ditt badrum. Tycker det är vanligare med halvdana jobb än med jobb som når upp till standarden de flesta förväntar sig idag, speciellt med tanke på priser vid bardumsrenoveringar.

Är du nöjd med helheten ser jag ingen anledning att gå vidare med.

Dock är det väldigt trist att man påpekar att man är noga, och betalar gärna för det, sen blir det ändå inte bra.

Personligen skulle jag inte vara nöjd med mitt badrum om jag hade de "missarna" som du visar upp, trots att jag påpekat noggrannheten innan sättning.

Göra om är nog inte aktuellt men kompensation/avdrag?

Jo de känns trist då jag var väldigt tydlig med om hur noga jag är och att det var dyra plattor så att resultatet var väldigt viktigt för mig.

Vad är ett rimligt Avdrag?

Det är ju en hemsk skillnad på plattor och plattor idag oxå... Vissa kan ju kasta på 3mm även fast dom var dyra plus att dom ofta är skeva, även fast dom är skurna så kan det ju skilja 2mm på en 30x60 platta, så dom har det nog inte så lätt alla plattläggare alla gånger vissa är nu otroligt duktiga på å trolla bort sånt men då tycker ju ofta kunderna att det blir för dyrt igen... Säger som en god vän till mig som är plattsätare "Du ser, det är inte bara glass å ballonger hela tiden"

• Gilla
Ardexsmitten och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.