9 756 läst ·
43 svar
10k läst
43 svar
Misslyckats med golvvärme - Vad göra?
Men då ska det ju också vara med en REJÄL rabatt på priset, jag hade nog personligen krävt minst 50% avdrag.largab skrev:
Ja, du kan inte lägga in vanlig golvvärme ovanför tätskiktet. Du kan dock lägga en lågspänningsvariant, t.ex. Kelvin Sweden. (Jag har ingen erfarenhet av det. På något sätt anar jag att det inte är lika bra som vanlig golvvärme, varför använder inte alla detta enkla system som man kan lägga själv annars?)
Intressant också att du bara skulle vänta en vecka, de flesta system jag har sett säger en månad.
Hade jag varit dig hade jag börjat med att kolla upp elektrikern, att han är certifierad, har utbildning och möjlighet att ge garanti av det golvvärmesystemet som du valt.
Intressant också att du bara skulle vänta en vecka, de flesta system jag har sett säger en månad.
Hade jag varit dig hade jag börjat med att kolla upp elektrikern, att han är certifierad, har utbildning och möjlighet att ge garanti av det golvvärmesystemet som du valt.
Jag kan också tycka att flytspacklaren inte har något ansvar i det här, men som Paul skriver så har han tagit över ansvaret när han började spackla.
Så är det iaf om man börjar tätskikta där rören är lösa, plattor dåligt skruvade, bakfall spacklat av någon annan osv
Personligen så tycker jag det enbart är elektrikerns fel, har själv fått vänta på jobb där dom lagt slingan fel så dom har fått klippt upp stripesen och börjat om, men det har elektrikern gjort direkt när han sett att det blivit fel
Så är det iaf om man börjar tätskikta där rören är lösa, plattor dåligt skruvade, bakfall spacklat av någon annan osv
Personligen så tycker jag det enbart är elektrikerns fel, har själv fått vänta på jobb där dom lagt slingan fel så dom har fått klippt upp stripesen och börjat om, men det har elektrikern gjort direkt när han sett att det blivit fel
Att säga att flytspacklaren har ansvar för värmen är ungefär lika logiskt som att säga att en målare har ansvar för hur gipsen är uppsatt.
Den som flytspacklar kan ju rimligen inte veta något som helst om hur värmegolvet är specat. Inte heller är det dennes uppgift att kolla sådant, därmed kan vederbörande ha inte tagit över något ansvar.
Den som flytspacklar kan ju rimligen inte veta något som helst om hur värmegolvet är specat. Inte heller är det dennes uppgift att kolla sådant, därmed kan vederbörande ha inte tagit över något ansvar.
Medlem
· bohuslän
· 252 inlägg
Det upptäcktes faktiskt säger min sambo nu. Första gången jag hör detta..... Hon tyckte det såg konstigt ut att kablarna låg så tätt i ena änden av rummet och glest i andra änden och ifrågasatte om inte detta skulle påverka värmen. Fick som svar att "Nej det gör det inte för den sprider sig."
Det gör den uppenbarligen inte...
Det gör den uppenbarligen inte...
Medlem
· bohuslän
· 252 inlägg
Det är en elektriker som lagt slingan.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vet inte om det sagts tidigare men om det är en entreprenör så är det ju dennes ansvar att se till att alla moment blir rätt, inte den enskilde hantverkaren för ett visst moment.
edit: Att skylla på tidigare utfört moment verkar vara standard i byggsvängen btw
edit: Att skylla på tidigare utfört moment verkar vara standard i byggsvängen btw
Vem var det som sa det?Mr rättstvist skrev: