Köpte ett Yale doorman L3 idag. Åkte hem och monterade låset men fick inte dörren till att stänga. Efter att ha läst på Yales hemsida så har jag skaffat ett annat låsbleck (1487-1) och nu kan jag få dörren att stänga men då glappar låset i slutblecket. Någon som har någon idé vad som kan vara fel?

Sätt in justerbart istället.

Jag hittade felet, trodde jag hade raderat tråden. det var iallafall för stort glapp mellan låskista och slutbleck. Distanser att lägga bakom slutblecket följde med . Tack ändå för tipset!

B bobman skrev:
Jag hittade felet, trodde jag hade raderat tråden. det var iallafall för stort glapp mellan låskista och slutbleck. Distanser att lägga bakom slutblecket följde med . Tack ändå för tipset!
Har samma problem. Måste man köpa nytt slutbläck?

• Gilla
Arp32
  • Laddar…
Alex198700101 Alex198700101 skrev:
Har samma problem. Måste man köpa nytt slutbläck?
Kolla från utsidan så inte springan mellan låskista och slutbleck är mer än 3mm. Isåfall måste du lägga distanser bakom slutblecket så det hamnar närmare låskistan.

Jag monterade alltså tillbaka slutblecket som följde med yale L3

B bobman skrev:
Kolla från utsidan så inte springan mellan låskista och slutbleck är mer än 3mm. Isåfall måste du lägga distanser bakom slutblecket så det hamnar närmare låskistan.

Jag monterade alltså tillbaka slutblecket som följde med yale L3
Löste det med extra distans. Tack

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.