Vad sägs om nedanstående fog av golvlisten i innerhörnen? :eek:
Hur bör jag agera gentemot hantverkaren som misslyckats med gireringen (och färgen på fogen!)?
Hur bör jag agera gentemot hantverkaren som misslyckats med gireringen (och färgen på fogen!)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tack för ett väldigt gott skratt!!!!! :wow::wow::wow::wow:
Mycket har man sett i detta forum, men för mig slår detta alla dom fula badrumsbilderna vi har sett. Det ser för jävligt ut, med tanke på arbetsbelastningen att åtgärda detta fel. Liite enklare att byta ut listen än att kakla om ett helt badrum. :x:x:x
Fy fan, åtgärda själv är min rekommendation.
Mycket har man sett i detta forum, men för mig slår detta alla dom fula badrumsbilderna vi har sett. Det ser för jävligt ut, med tanke på arbetsbelastningen att åtgärda detta fel. Liite enklare att byta ut listen än att kakla om ett helt badrum. :x:x:x
Fy fan, åtgärda själv är min rekommendation.
Skrattade gjorde definitivt inte jag när jag fick se fogen! Den är inte i badrummet utan i hallen som fått nytt ytmaterial efter arbetet med en fuktskada.
Ditt råd är alltså att åtgärda själv? Köpa nya golvlister eller kan jag måla fogen? Det är något klet - silikon el latex?
Ditt råd är alltså att åtgärda själv? Köpa nya golvlister eller kan jag måla fogen? Det är något klet - silikon el latex?
Husägare
· Västerviks kommun
· 466 inlägg
Du skall inte godkänna detta! Kontakta firman/hantverkaren igen så får dem göra om det! De måste ju få reda på att du inte är nöjd! Jag skulle absolut inte godkänna det resultatet. Ser amatörmässigt ut.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Är hantverkaren så dålig och inte ens kan gera golvlisten snyggt och dessutom foga skiten och lämna det... Ja då är det ingen idé att han gör om det, gör det själv lr anlita någon duktig snickare!
Det är ju en av dom enklaste geringarna man kan göra..
Det är ju en av dom enklaste geringarna man kan göra..
Man kan ju fråga sig om hantverkaren har samma lösning på sina golvlister hemma?
Skitdåligt som flera redan sagt och komma med en vit fog på bruna lister är ju snudd på kriminellt beteende.
Dra av, vad ett par meter list kostar på fakturan och såga till det själv, för denna hafsverkare kommer aldrig att kunna lösa det.
Skitdåligt som flera redan sagt och komma med en vit fog på bruna lister är ju snudd på kriminellt beteende.
Dra av, vad ett par meter list kostar på fakturan och såga till det själv, för denna hafsverkare kommer aldrig att kunna lösa det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är ju bara den vita latexfogen som stör, eller hur?
Lägg över lite mörkbrun fogmassa, så ser det bra ut.
Färdigt! Enkelt!
https://www.byggmax.se/verktyg/lim-tejp-och-fog/fogmassa/utefog-byggmax-svart-p18126
Eller ge den en kyss av lite brun färg.
Fogmassan är ju övermålningsbar.
Lägg över lite mörkbrun fogmassa, så ser det bra ut.
Färdigt! Enkelt!
https://www.byggmax.se/verktyg/lim-tejp-och-fog/fogmassa/utefog-byggmax-svart-p18126
Eller ge den en kyss av lite brun färg.
Fogmassan är ju övermålningsbar.
Även de bruna kakelkanterna i badrummet har fått vit fog mot den sandfärgade väggenthomas33 skrev:
Vill ha er "second opinion" innan jag talar om bl.a detta med hantverkaren. Funderar starkt på att anlita en besiktningsman för att få ett proffs åsikt om kvaliten på arbetet som jag som lekman är fundersam till. Har inte fått faktura ännu.
Tack för ert stöd
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Sålänge hantverkaren inte använt silikon.KnockOnWood skrev:
Kräv att de gör om. Man lämnar inte sådär
En klåpare som varit i farten utan några som helst hantverkarskills. Känns som scenariot upprepas så fort återställande av skada(försäkringsbolag) är inblandade, billigast möjliga.
Godta ej.
Godta ej.
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Undrar hur hantverkaren tänkte där... "äh, det här fusket märker kunden aaaaaldrig!" sedan tog han helg med gott samvete 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tänk, jag har motsatt upplevelse av vårt försäkringsbolag (för hus och bil).Miljardprogram skrev:
Inget snålande, måna om att kunden skall bli nöjd och allt skall bli till belåtenhet.
Men jag kanske bara har haft tur
Det jag menar är återställande inom bostadsrätt/förening vilket det lutar åt i frågan.KnockOnWood skrev:
Sen så kryddas det rätt friskt bland husägare och försäkringsbolagen svansar efter då vi är bra kunder.
Klicka här för att svara
