Hej jag hoppas att jag la denna i rätt tråd, annars rätta mig, ventilationspumpen till golvvärmen gör ett väldigt störande ljud ifrån sig, ett knackande ljud emellanåt, det minskar om jag vrider upp den. På det lägsta knackar det väldigt mycket och vrider jag upp den på 6-7 så slutar knackandet.
Jag hittade även två termostater liggandes på golvet hihihi
Jag antar att de ska sitta på så som jag satt dem. Bild två
Jag hittade även två termostater liggandes på golvet hihihi
Jag antar att de ska sitta på så som jag satt dem. Bild två
Säkerligen impellern i pumpen som på något sätt rör sig och kan ta i vid lågvarv. Impellern hänger liksom lös på axaln. Hur gammal är den, vet du det. Kan du stänga av inkommnde vatten till allt för GV, den gula ringen är en stor mutter, lossas den så får man hela pumpen i handen. Finns drivsidor att köpa, kolla bara typen på den Lowara XXXXXX , syns inte nu.
2004 är GV installerat. Jag kan inte hitta något som tyder på att jag kan stänga av enbart inkommande till GV, kan man stänga av cirkulationspumpen?J jonaserik skrev:Säkerligen impellern i pumpen som på något sätt rör sig och kan ta i vid lågvarv. Impellern hänger liksom lös på axaln. Hur gammal är den, vet du det. Kan du stänga av inkommnde vatten till allt för GV, den gula ringen är en stor mutter, lossas den så får man hela pumpen i handen. Finns drivsidor att köpa, kolla bara typen på den Lowara XXXXXX , syns inte nu.
Då blir det att stänga någon annastans, vid värmekällan och tappa ur trycket, sen kan det vara dax att lossa pumpen för undersökning. Det koomer att rinna lite vatten när du lossar pumpen, så en gurk under och några skurtrasor/trasor på golvet.
Klicka här för att svara