Hej!
Var ute och inspekterade lite på kattvinden och noterade att dom flesta masonitskivorna såg "bra ut" se bifogad bild. Mellan 2 takstolar syns någon form av större missfärgning. Luktade inget eller så. Vad kan de vara/bero på? Bör jag vara orolig?

MVH Andreas

Masonitskiva med större missfärgning mellan två takstolar på en kattvind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Masonitskivor på kattvind med missfärgningar mellan takstolar, ingen synlig mögel eller lukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Masonitskiva på kattvind med missfärgning mellan två takstolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det har nog varit blött. Kanske snö som letat sig in vid nock och runnit ner?
Har du takpannor? Kolla så att de är hela och ligger rätt när vädret tillåter.
 
Betongpannor, orginal från 1976.
Kanske har sett ut så tidigare, men att det syns tydligare när det är vinter. Bara kollat på sommaren annars(då vi flyttade in). När menar du, när snön smält?
Har en bild, inte så bra dock från sen höst på den hörnan utvändigt.
Bild av ett hörn av ett hus med blå betongpannor på taket, tagen på senhösten utan synlig snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja precis, det kan ju vara snö som tagit sig in och smält. Det kan ju hänt en gång för längesen. Missfärgningarna försvinner ju aldrig om de väl kommit.
Håll koll vid regn eller töväder så det håller sig torrt så bör det vara lugnt.
 
  • Gilla
Nurrminator
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.