Hittat flera trådar med liknande så misstänker att detta inte är helt ovanligt, men våra missfärgningar är extremt jämna över hela plattorna och bara framför rördragning. Ser det ut som ett akut problem eller kan vi avvakta några dagar?

Lägenheten och badrummet färdigställdes 2021 så jag räknar med att vi kan få detta åtgärdat, byter man plattorna eller göra hela badrummet om?

• Duschstång med munstycke och slang i badrum, kaklade väggar, badrumsprodukter på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker du ska kolla hur det ser ut i andra lägenheter. Det kanske ska vara så? Tror i alla fall att plattorna hade olika färg redan vid montering och inte att de har blivit missfärgade i efterhand.

Kanske är från olika batcher? Ibland blir färgsättning fel vid tillverkning och plattsättarna kör på ändå även om dom märker det :( Är du säker på att det inte såg ut precis så här när badrummet byggdes?

100% säker, vi är de första som bor här och har jättemånga bilder från när vi flyttade in och under året när mina barn har spexat i badkaret, syns inte innan bilderna i december ☹️

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske är från olika batcher? Ibland blir färgsättning fel vid tillverkning och plattsättarna kör på ändå även om dom märker det :( Är du säker på att det inte såg ut precis så här när badrummet byggdes?

Här är en bild från 19/10 och syns inget där.. inte heller på bilder som är tagna tidigare under året utan det är först nu i december det verkar ha uppkommit ☹️

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker du ska kolla hur det ser ut i andra lägenheter. Det kanske ska vara så? Tror i alla fall att plattorna hade olika färg redan vid montering och inte att de har blivit missfärgade i efterhand.

• Jag är ledsen, jag kan inte hjälpa med det här.
Kramla
Ren gissning men plattor kan ha olika tolerans mot färgämnen.
Kanske svaret är närmre än vad du hoppas på…
Duschhuvud med slang samt hygienprodukter på kanten av ett badkar, markerade med gul cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hjaal
  • Laddar…
Det var min första tanke! Men det går inte bort när man skrubbar och man borde ju kunna använda schampoo och balsam i duschen

Kramla Kramla skrev:
[bild]

Jag hade låtit det vara än att dom ska dit å byta plattor med risk för skada tätskikt med följdfel.
Det är ju en zon som har mest kontakt med vatten.

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
[bild]
Ser ut som sånt där silverschampo som färgar allt möjligt lila.

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.