Hittat flera trådar med liknande så misstänker att detta inte är helt ovanligt, men våra missfärgningar är extremt jämna över hela plattorna och bara framför rördragning. Ser det ut som ett akut problem eller kan vi avvakta några dagar?
Lägenheten och badrummet färdigställdes 2021 så jag räknar med att vi kan få detta åtgärdat, byter man plattorna eller göra hela badrummet om?
Lägenheten och badrummet färdigställdes 2021 så jag räknar med att vi kan få detta åtgärdat, byter man plattorna eller göra hela badrummet om?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag tycker du ska kolla hur det ser ut i andra lägenheter. Det kanske ska vara så? Tror i alla fall att plattorna hade olika färg redan vid montering och inte att de har blivit missfärgade i efterhand.
Kanske är från olika batcher? Ibland blir färgsättning fel vid tillverkning och plattsättarna kör på ändå även om dom märker det
Är du säker på att det inte såg ut precis så här när badrummet byggdes?
100% säker, vi är de första som bor här och har jättemånga bilder från när vi flyttade in och under året när mina barn har spexat i badkaret, syns inte innan bilderna i december ☹️
Jonatan79 skrev:
Här är en bild från 19/10 och syns inget där.. inte heller på bilder som är tagna tidigare under året utan det är först nu i december det verkar ha uppkommit ☹️
Marlen Eskilsson skrev:
Klicka här för att svara