Efter att ha bytt ut de gamla toaletterna med kraftiga missfärgningar i toaletten tog det inte lång tid innan även de nya toaletterna hade samma problem.
Sprang nu på produkten som faktiskt löser upp missfärgningarna som egentligen är kalkavlagringar.
Testa denna produkt, ni kommer få en ny toalett igen!
Finns på ÖB och vissa Ica butiker!
Häll en deciliter i toan, vänta 30 min och sen skrubba som vanligt.
Lycka till
Flaska med Hessa Kalkbort för rengöring och avkalkning hållen i hand framför en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nyblivenhusägare123 och 1 till
  • Laddar…
Duttarmajster
sk1t‐bra ju!

• Gilla
phyx
  • Laddar…
Ja efter att ha testat Allt annat på marknaden, inkl husmorsknep så blev vi nu glada att ha rena krökar

Vilken ättika som helst borde väl funka?

Vilken syra som helst funkar. Fosforsyra har dock fördelen att den inte ryker korrosiv rök som saltsyra, och börjar heller inte koka och skvätta som svavelsyra.

För aggressivt mot porslinet

R Rolle85 skrev:
För aggressivt mot porslinet
Produkten du berättar om är ju i princip fosforsyra, så det som term tipsar om bekräftar ju bara det du säger.

Tror däremot att många kan uppskatta ett konkret tips om en produkt som fungerar.

Ja vi testade allt och skulle just slänga ut toaletterna igen efter 3 år men nu är de rena och fina igen.
Testa gärna ni andra och återkom !

Nu sparkar jag liv i en gammal tråd istället för att skapa en ny. Jag har problem med en 2 år gammal toalett med kalkavlagringar längs vattenytan, men även som en sträng i bakkant? Att fylla på med ättika osv nere i skålen kan jag ju testa, men jag undrar hur man gör med den långa strängen avlagringar? Jag skulle behöva fylla hela toan upp till kanten för att kunna blötlägga den.

Köp de kag skrev

Hessa fixar allt!

C
R Rolle85 skrev:
Hessa fixar allt!
Säkert, men nu var ju frågan hur man får den att verka på "vertikala" ytor.

Alt. 1 är att lägga t.ex. hushållspapper på ytan och fukta det med medlet så att det "klistras" fast på ytan.
Alt. 2 är att blanda medlet med något så att det blir trögflytande och stannar kvar längre. Tyckte jag läste något om potatismjöl i en tidigare tråd, men har inte testat detta själv.

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nu sparkar jag liv i en gammal tråd istället för att skapa en ny. Jag har problem med en 2 år gammal toalett med kalkavlagringar längs vattenytan, men även som en sträng i bakkant? Att fylla på med ättika osv nere i skålen kan jag ju testa, men jag undrar hur man gör med den långa strängen avlagringar? Jag skulle behöva fylla hela toan upp till kanten för att kunna blötlägga den.
1. sänker vattennivån med tex toaborsten
2. plasthanskar
3. scotch brite svamp som du sprutar hessa på och gnider på avlagringarna och låter det sitta ett tag,
ev upprepa en gång till

• Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Gnid ALDRIG med slipande svamp eller medel på porslin.

• Gilla
Ingenjören och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
jag hade samma problem, använde fälgsyra, bilvårdsprodukt.
Jag sprayade, gnuggade lite med toaborsten, sen var det borta.

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.