Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Skum är jag inte men inloggad mycket sällan. Har haft lite annat ...

500 000 Nej men 750 000 kr fakturerat tillhantverjaren och det är inte helt klart. Inget skumt här!

Ring SVT/PLUS, tidningarna, betala inte en spänn till!

Har du redan betalat 750.000:-, eller bara fått en faktura?
Man ju väldigt nyfiken på hur fakturan var specad!

Ibland har man faktiskt ett eget ansvar om saker och ting .

• Gilla
big mike
  • Laddar…
D09
Men då är arbetet nästan slutfört och betalt 👍🏼

Bara att njuta av ert nybyggda badrum 😄👍😄

Krilleman
Men hur kunde du betala 750,000:- för ett badrum?

Jag hoppas att du inte har betalat den fakturan!

• Gilla
big mike
  • Laddar…
Kan vare ett badrum på 100 kvm

• Gilla
big mike
  • Laddar…
Hej alla som tyckt till om mitt badrum!
Kanske är det många skummisar här då förväntan fanns om snabbt svar, detta då tråden stängdes.
Nu öppnad och inget skumt med mig utan endast sällan inloggad.

Festligt med alla glada tillrop men lite förvånad blir jag över anklagelserna över min trovärdighet.

Mitt badrum är ett vanligt badrum om ca 20 kvm.
Inga extravaganser ingår i det som fakturerats och jag har frågat ansvarig byggherre om vad som gått galet. Det är just inget som gått galet och jag har arbetat hemifrån och funnits i närheten under hela perioden.

Vet faktiskt inte om han blåst mig eller ej ... Kanske är han bara extremt långsam. Arbetet startade de första dagarna i oktober förra året och vi väntar på de sista detaljerna.

Notera att snickerier, WC, handfat, badkar, blandare och måttanpassad duschdörr inte inkluderats i det som fakturerats.

Jag är väl medveten om att detta är ett skämt, extremt olustigt sådant, och frustrationen, sorgen,besvikelsen och vreden är enorm.

Vi har betalat de tre fakturorna och vi har timredovisning på allt arbete. Att som konsument sedan veta hur många timmar som är rimligt är svårt. Vi hade förtroende för denna hantverkare men det är som bortblåst. Det jag sitter med nu är oron över att plattsättaren han anlitat inte gjort ett bra arbete. Plattsättaren hade anlitat två utländska hantverkare som varken talade engelska eller svenska.

Kanske aktuellt att kontakta PLUS som någon av er tyckte och visst har vi ett eget ansvar i detta. Hag anlitade denne man då jag kände förtroende för honom och han finns i sonens förening. Det har alltid fungerar tidigare. Denna gång blev det annorlunda och förtroendet för hantverkare är som utraderat.

Inser att det blivit billigare, snabbare och kanske lika bra med utländsk arbetskraft som arbetar svart. Varför vitt ned rot när jag ändå inte har någon att utkräva ansvar när fuktskadan sedan ligger som en våt filt badrummet. Vad hände med yrkeshedern och stoltheten med att lämna ett projekt ned nöjda kunder?

Men det är inte rimligt att det skall ta 5månader att göra 20kvm badrum?
Även om han gått och såsat hos er hela tiden så är det fortfarande inte skäl för er att betala honom, anlitar du någon så skall antalet timmar för att utföra uppgiften vara rimligt.
Med normal timpeng och materialkostnad så är det ungefär 1000-1100h arbete. På den tiden skall man hinna bygga ett helt hus...

• Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Inte för att vara sån, men i trådstarten fanns han med i dotterns förening?

Ja, det hänger inte ihop riktigt. Kan vi få se en bild på badrummet?

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
H
Jag håller med. Det är dags att lägga upp bilder. Både på badrummet före (om det finns) och hur långt man har kommit. Ta även gärna kort på fakturorna också.

En fundering, vet du om hantverkaren är en underleverantör till bauhaus?

• Gilla
big mike
  • Laddar…
hmmm anar ugglor i mossen

Jag anar troll i mossen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.