Jag klantade till det nyss. Jag skulle ha sågat bort en bit av en parkett bräde vid ett hörn så att den skulle sett ut som ett "L". Jag har Woody(Tarkett?) T-loc ek 14 mm 3stav lackat, som man knackar ihop- och jag vill inte försöka ta loss brädan - sponten går sönder då.

jag glömde bort mig och satte den direkt mot hörnet istället för "delvis förbi" hörnet. nu saknas en bit ca 4x4 cm och jag blir tvungen att sätta sågad kant/sida mot sågad kant/sida ( en sidakan knackas ihop med brädan bredvid)

jag har sågat till en bit men jag tror att det kommer bli glipa och vill inte knacka dit biten utan att ha ett sätt att minimera att glipan syns. Jag tänkte limma ihop - men inte troligt att jag sågat exakt rakt på den bit som sitter där och inte heller på den lilla biten som ska dit.

Vad skulle ni göra för att få det så osynligt som möjligt?

jag har funderat på att blanda i sågspån från ek och fylla ev springa - vet inte om det funkar

andra ideer?

Jag skulle limma med trälim och sen fylla skarven med spackel, sånt där "plastträ" i ek, och inte låtsas om det. Ingen annan än Du kommer garanterat att se det när det är klart. Jag har gjort en riktigt ful kakling i duschen (första gången jag kaklade en hel vägg i ett utrymme med fall på golvet, lärpengar :D) men när jag påpekat det för ett par kompisar och en släkting som är murare sa alla att dom inte sett det när dom kollade rummet. :p Ögat lurar en som tur är, det är bara Du som gjort det som kommer att gå där och irritera dej på att det syns men det glömmer Du när Du gjort nästa miss ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.