Hep Hep skrev:
Snygg nyckelpiga. Känns som att den är släkt med min sköldpadda.
[bild]
Jag är med på utmaningen att hitta balans mellan hållbarhet och storlek. Den här har varit med om en hel del och det som tagit stryk är soffbordet och mina tår.
Otroligt snygg sköldpadda! Det är 100% trä ser det ut som? Tänkte på liknande konstruktion med enbart trä för hjulaxlar (eller kanske kan lösa det med ben ungefär så som du gjort) till min kommande enhörning.

Vad är det för träslag? Valnöt?

Tackar. Det är mahogny i kropp, ek i ben och furustavar som leder. Lurigt att limma ihop utan att få lim på fel ställe, men sedan funkar lederna väldigt bra. Försöker lägga in en filmsnutt som visar att den är är rörlig i sin stadighet. Sno gärna idén. Med platta fötter står sköldpaddan stabilt om man lyfter och ställer ner, vilket borde funka för en ”häst” också.

• Gilla
El Filipo
  • Laddar…
El Filipo El Filipo skrev:
Ja gärna det! En utmaning är ju att hitta en balans mellan tjockleken på alla delar tycker jag. Är leksaken för tung så kan man få ont om den tappas på tårna, är den för lätt så håller den väl inte istället. Funderar på nästa leksak. Ska nog göra en enhörning till 2-åringen, inspirerad av Brios trähund. Däremot kommer jag inte måla leksaken den här gången utan skulle vilja testa jobba med olika träslag och klarlacka istället.

Japp! Mycket bra signal :)
Har du någon bild på hunden? Brio har gjort ett gäng hundar :)
Ja man får smyga sig ner i tjocklek tror jag.. sonens bilgarage är i 4mm plywood och håller förvånansvärt bra.

Lite farligt om barnen lär sig att ens föräldrar kan göra saker dock..sonen vill att jag ska göra massa utklädnander till honom efter att jag snabbt svängde ihop en piratutrustning..

Frustrator Frustrator skrev:
Har du någon bild på hunden? Brio har gjort ett gäng hundar :)
Ja man får smyga sig ner i tjocklek tror jag.. sonens bilgarage är i 4mm plywood och håller förvånansvärt bra.

Lite farligt om barnen lär sig att ens föräldrar kan göra saker dock..sonen vill att jag ska göra massa utklädnander till honom efter att jag snabbt svängde ihop en piratutrustning..
Ser potential i den här taxen. Det KAN vara så att den egentligen alltid identifierat sig som enhörning.. Vi får se!
9995-3243.ashx

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.