K KristoferA skrev:
Jag tänkte tipsa om nedan fixtur från Geberit. Ca 2000kr dyrare än en vanlig. Men det sparar man nog in i monteringen.

[länk]

Även Grohe har en variant, Geberits variant verkar dock enklare att montera.

Finns även en variant från Tece (plastpåse)
Den känns ju inte alls dum. (y) Vi tänkte eventuellt måla väggarna istället för att kakla och då blir det ju kanske ännu enklare (än vid kakel) att byta cistern om den skulle gå sönder. Typ hitta kanterna / skrapa bord färgen och sen byta den. :)

Jag tolkar måtten på den som att den är gjord att passa mellan 145-reglar vilket då skulle göra att väggen totalt blir under 20 cm. Kan det stämma?

Teknisk ritning av en vägghängd toalett med inbyggd cistern och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Peter321 skrev:
Den känns ju inte alls dum. (y) Vi tänkte eventuellt måla väggarna istället för att kakla och då blir det ju kanske ännu enklare (än vid kakel) att byta cistern om den skulle gå sönder. Typ hitta kanterna / skrapa bord färgen och sen byta den. :)

Jag tolkar måtten på den som att den är gjord att passa mellan 145-reglar vilket då skulle göra att väggen totalt blir under 20 cm. Kan det stämma?

[bild]
Ja så har jag förstått det.

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Har ni funderat på vägghängt, men med extern cistern? Tex [länk]
Japp kollat lite men gillar utseendet med dold cistern bättre, blir mindre toalett i rummet i mina ögon men helt klart ett alternativ om vi inte kan få till en inbyggd bra. :thinking:

K KristoferA skrev:
Jag tänkte tipsa om nedan fixtur från Geberit. Ca 2000kr dyrare än en vanlig. Men det sparar man nog in i monteringen.

[länk]

Även Grohe har en variant, Geberits variant verkar dock enklare att montera.

Finns även en variant från Tece (plastpåse)
Nackdelen är väl att den enbart är godkänd att användad tillsammans med tre utprovade tätskikt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.