Hej!

Då var man åter i renoverings avdelningen :-)

Golvvärme fundering.
Har idag LK 12mm slang ingjuten på toan dock ej i drift. Jag har en LK M60 på hyllan sedan ett par år... Nu är det dax för hallen med 22mm spårad spån och slang. I framtida renoveringar kommer det mera golvvärme. Min fundering är detta med minishunten och fördelare. Självklart är det ont om plats på BV för minishunten och fördelaren.

Hus på 85kvm från -55 med fjärrvärme, källaren är lika stor.

Min fundering är. Kan man sätta en större fördelare som klarar framtida slingor på BV och placera minishunten i källaren?

Källaren och garaget har radiatorer. Ev kommer det att renoveras i duck/bastu i källaren och då kan det bli golvvärme även där.

Hej!

Svarar mig själv.

Ja man kan placera LK M60in i pannrumet och fördelaren på BV. Så kommer det att bli. LK M60in kommer att leva så länge jag håller mig under 60kvm golvvärme. När/om jag passerar 60kvm så får jag fixa en kraftigare shunt. Rören till och från LK M60in kommer att dimensi

Väcker din gamla tråd till liv -- hur funkar det med avluftning av slingan om man sätter shunten i källaren? Står i begrepp att dra igång renovering av vår bottenvåning och har snarlika problem.
//Gustaf

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.