Mni svåger har köpt en larvgrävare.

I och för sig skall han dränera runt tomten, vägen, fixa en massa saker men slår vad om att det mest är som leksak. ;D

Han betalade 45 tkr, tror jag och fick med en massa olika skopor, hammare eller vad det nu var.

Problemet nu är väl alla grannar som vill ha utförda jobb, kör sönder maskinen, etc.... ;D Det är ju en del service/underhåll som krävs av hydrauliken, motorn, etc.

Har man tid är det ett klockrent koncept att köpa en!

Ok.

Så det behövs inget speciellt körkort. Men gäller det även på lite större maskiner?

Vet någon om var man kan finna begagnade maskiner (traktorgrävare/grävmaskiner/minigrävare etc) till salu?

Vad bör man tänka på inför köp av dylikt, förutom just många tillbehör?

Mvh
/Lage

Jag upptäckte att det finns riktigt billiga nya minigrävare, men de extremt låga prislapparna gör mig något skeptiskt. Kan de verkligen duga och ändå kosta så lite? Oftast får man ju vad man betalar för...

Titta på: http://www.abelco.se/xc13.php

99900 kr exkl moms. Jag antar att den maskinen ger väldigt dålig produktivitet? Och om någon vet, hur är det med kvaliteten? Priset känns ju som för bra för att vara sant.

Branchtidningen Maskinentreprenören har testat maskinen. Kolla på Abelco's 1:a sida så hittar du en länk till testet. Verkar inte helt tokig..

Det testet är ju verkligen positivt med tanke på priset.

Men de verkar ha testat en maskin för 150 000 exkl., inte den billigaste varianten för 100 000 kr exkl. Är ju ändå en rätt stor skillnad.

jureit skrev:
[länk]  ;D
:o Perfekt till sorkhögarna i gräsmattan. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.